CNAIR a transmis, joi, imagini cu deschiderea circulației pe tronsonul Nușfalău – Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania (A3), moment care marchează depășirea bornei de 1.000 de kilometri de drum de mare viteză în România, scrie economica.net.
„Infrastructura rutieră din România se construiește cu mulți bani publici, muncă multă, și din păcate, este scena și unor tragedii”, au transmis joi reprezentanții CNAIR, cu privire la tragicul eveniment de pe A7 Focșani – Bacău, unde patru muncitori au murit în urma exploziei de la Călimănești.
Odată cu deschiderea circulației pe cei 13,5 kilometri au secțiunii Suplacu de Barcău – Nușfalău (Autostrada Transilvania), România are oficial 1.000 de kilometri de drum de mare viteză – autostradă și drum express.
După inaugurarea tronsonului Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,55 km) a Autostrăzii Transilvania lungimea drumurilor de mare viteză ajunge la 1.004 kilometri, potrivit lui Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
Antreprenorul turc, Nurol Insaat Ve Ticaret SA, a construit și proiectat acest sector de autostradă în doi ani. Contractul finanțat prin Programul Transport (PT) a avut o valoare de 384,14 milioane de lei (fără TVA).