O situație a mașinilor electrice și a stațiilor de încărcare, realizată de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa, arată că România a fost dată exemplu negativ, susține profit.ro. Statul are astfel de autoturisme în circulație, dar cu toate acestea, zonele de încărcare au un număr deficitar.
Situația prezentată de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa arată că numărul de stații de încărcare din statul român este unul deficitar, în ciuda faptului că UE solicită puternic introducerea propulsiei electrice. Acesta este chiar unul dintre motivele pentru care oamenii refuză să facă această trecere: absența zonelor de încărcare. Potrivit datelor prezentate de ACEA, Germania și Olanda sunt țările care dețin 42% din stații, la nivel european.
Statul olandez este cel mai dezvoltat din acest punct de vedere, având 111.821 puncte de încărcare, iar Germania 87.674. Asociația menționată anterior a dat România drept exemplu negativ. Statul român este considerat cel mai slab evoluat din acest punct de vedere, existând doar 1.658 rețele. Chiar dacă România este de șapte ori mai mare decât Olanda, se pare că rezultatele nu sunt în favoarea țării noastre. În ciuda acestor informații, putem menționa că nu românii au cele mai puține puncte de încărcare: în Malta, de exemplu, există doar 13. În Cipru s-au înregistrat 69, iar lista poate continua cu Estonia (300), Lituania (477), Letonia (660).
Te-ar putea interesa și: Mașini electrice și hibrid, cu kilometrajul dat înapoi. La ce mărci trebuie să fiți atenți dacă cumpărați un autoturism second-hand
Chiar dacă achizițiile din România la nivelul mașinilor electrice au crescut considerabil, țara are cea mai mică densitate a punctelor de încărcare. Statul român are în circulație până la ora actuală aproape 25.000 de astfel de vehicule. Premierul Nicolae Ciucă a declarat în 2022 ca se vor instala 30.000 de rețele, dar cu toate acestea, nu s-a făcut încă nimic în această privință. Constructorii de automobile au atras atenția Uniunii Europene în repetate rânduri, transmițând că responsabilii trebuie să se asigure că infrastructura de încărcare crește odată cu piața mașinilor electrice. În caz contrar, se vor naște mai multe blocaje, iar rețeaua existentă va fi supraîncărcată.
Calculele ACEA arată că 14.000 rețele noi sunt necesare zilnic la nivel european, în așa fel încât cererea de mașini electrice din piață să fie satisfăcută. Acest lucru înseamnă că, până în 2030, ar trebui să existe peste 6.8 milioane de astfel de puncte pe șosele.