Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a transmis, spre validare, Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), documentaţia pentru proiectarea şi execuţia Drumului Expres Focşani – Brăila, o investiţie estimată la aproximativ un miliard de euro, finanţată din fonduri europene, potrivit unui anunţ postat pe pagina de Facebook a CNIR.
Decizia a fost luată pentru a optimiza managementul șantierului și sursele de materiale, în special în zona de câmpie.
„Documentația pentru Drumul Expres Focșani-Brăila, transmisă la ANAP/Contractul este licitat într-un singur lot.
Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila, o investiție estimată la aproximativ un miliard de Euro, finanțată din fonduri europene.
Drumul Expres Focșani-Brăila va avea o lungime de 73 kilometri, iar durata contractului va fi de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
Drumul Expres va avea două benzi pe sens, acostament consolidat și parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană. Pe traseu sunt prevăzute șase noduri rutiere și 57 de structuri (poduri și pasaje).
În punctajul pentru licitație, CNIR a inclus criterii sociale (angajarea forței de muncă din plan local) și pentru protecția mediului.
După validarea de către ANAP, contractul va fi vizibil și în Sistemul Electronic de Achiziții Publice”, se arată în postare.
Te-ar putea interesa și: Proiect revoluționar în infrastructura României. Tuneluri cu trei benzi pe sens. Viitorul transportului începe acum!
foto: drum expres/sursa:Facebook CNIR
Drumul Expres Focșani-Brăila va conecta Autostrada Moldovei (A7) cu Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați, Tulcea și Constanța. Contractul pentru proiectare și execuție va fi publicat în SEAP într-un singur lot, făcând din acesta cel mai lung tronson de Drum de Mare Viteză construit sub un singur contract.
,,Drumul Expres Focșani-Brăila va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța, iar contractul pentru proiectare și execuție va fi publicat în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP) într-un singur lot, devenind astfel, cel mai lung tronson de Drum de Mare Viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract.
Am avut în vedere mai mult criterii pentru care am luat această decizie. Este o zonă de câmpie unde managementul de șantier trebuie foarte bine gândit, inclusiv sursele pentru materialele de umplutură.
Din acest motiv, dar și pentru a optimiza execuția efectivă a șantierului am decis să-l scoatem la licitație într-un singur lot.
Asta nu înseamnă că viitorul antreprenor nu va putea da în trafic segmente din acest drum care vor avea descărcări și vor funcționa independent.
Totodată, am ales câteva criterii ce reprezintă un element de noutate pentru o asemenea lucrare de infrastructură, criterii care se vor regăsi în documentația de atribuire”, a declarat Directorul General al CNIR, Gabriel Budescu.
Te-ar putea interesa și: Românii se vor bucura de infrastructura pe care o așteaptă de 30 de ani. Marcel Ciolacu: „Pentru prima dată din vis devine realitate”