Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, promite românilor proiecte de mare amploare. Oficialul de la Transporturi a avut o întâlnire cu omologul său moldovean Andrei Spînu. La finele întrunirii, oficialul a spus că și-ar dori ca Autostrada Unirii (A8) să fie continuată până la Chișinău (Republica Moldova) și Odesa (Ucraina).
Grindeanu a transmis astăzi că România și Republica Moldova vor colabora mult mai strâns în domeniul infrastructurii.
„Am discutat astăzi cu omologul meu din Republica Moldova, Andrei Spînu, despre cum ne putem dezvolta parteneriatul pe toate sectoarele de transport! Mai întâi, am propus întrunirea, în februarie, a Comisiei Mixte bilaterale pentru coordonarea tuturor activităților referitoare la proiectarea şi construirea Podului peste Prut de la Ungheni. Am convenit asupra necesității de a identifica și alte proiecte transfrontaliere eligibile prin fonduri europene (CEF).
Ai mai putea citi: Vin bani de la U.E. pentru români! La cine vor ajunge ajutoarele financiare
Acestea ar putea fi depuse la următorul apel de aplicare, care va fi lansat în luna septembrie a acestui an. În prezent sunt deja identificate trei propuneri: construcția Podului de la Ungheni (proiect aprobat în luna decembrie 2022); construcția infrastructurii de acces la acest pod care să includă un punct de trecere a frontierei (pe teritoriul Republicii Moldova) și modernizarea DJ 249 pentru asigurarea descărcării și conexiunii cu infrastructura existentă (pe teritoriul României); asigurarea conexiunii rutiere Albița (România) – Leușeni (Republica Moldova)- pentru care aplicația va fi depusă în perioada septembrie 2023 – ianuarie 2024”, a spus Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.
Cât vine vorba despre domeniul rutier, cei doi miniștri ai Transporturilor au explicat astăzi că și-ar dori ca Autostrada Unirii (A8) să fie continuată până la Chișinău (Republica Moldova) și Odesa (Ucraina). Un astfel de proiect major ar crea o legătură istorică între România și Moldova, atât din punct de vedere turistic, cât și din punct de vedere al schimburilor de marfă.
Autoritățile au dezbătut și proiectul ce face referire la construcția mai multor poduri rutiere transfrontaliere peste Prut. Este vorba despre Podul de la Sculeni (Sculeni); Podul Oancea (Cahul); Podul Albița (Leușeni)- pod nou; Podul Răducăneni (Bărboieni)- pod nou; Podul Bumbăta (Leova)- pod nou; Podul Fălciu (Leca /Cantemir)- pod nou.
În domeniul infrastructurii feroviare s-a discutat despre extinderea liniei de cale ferată cu ecartament larg până la Stația Nicolina. Astfel, trenurile ar putea circula pe cale ferată cu ecartament larg pe relația Ungheni – Cristeși Jijia – Socola- Nicolina. A fost adus în discuție și proiectul cu privire la reabilitarea coridorului feroviar Iași, Aeroportul Iași-Ungheni-Chișinău-Odesa, banii venind din finanțare directă de la Banca Mondială.
„În contextul conflictului armat din Ucraina, am reamintit că, în septembrie 2022, au fost finalizate lucrările pentru repunerea în funcțiune a liniei de cale largă din frontiera cu Republica Moldova (Giurgiulești) până la silozul de la dana portuară Galați. Linia cu ecartament larg permite încărcarea și descărcarea directă a vagoanelor ucrainene, fără transbordare, care circulă pe relația Galați (RO) – Giurgiulești (R.Moldova) – Reni (Ucraina)”, spune Grindeanu.
Atunci când vine vorba despre domeniul aerian, ministrul Transporturilor a anunțat că s-a discutat despre posibilitatea creșterii numărului de frecvențe ale operatoriilor aerieni români pe segmentul București- Chișinău- București. De altfel, autoritățile au în plan să treacă și la diversificarea destinațiilor prin operarea unor noi curse de pe mai multe aeroporturi internaționale de pe teritoriul țării noastre.
Te mai poate interesa: Se vinde o bancă din România! Ce se va întâmpla cu sutele de mii de clienți