Vești bune pentru românii care încă mai speră la infrastructură. Lotul Chețani – Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvania ar putea fi deschis în decembrie, cu 9 luni înainte de termenul din contract. Marele anunț a fost făcut de Asociația Pro Infrastructură, care a publicat cea mai recentă monitorizare a șantierului pe care lucrează Asocierea Strabag – Geiger.
Finalizarea lucrărilor pe lotul dintre Chețani și Câmpia Turzii va permite circulația pe autostradă fără întrerupere între Cluj-Napoca (Nădășelu) și Târgu Mureș (113 km) și cel mai lung traseu pe autostradă din România între Holdea și Târgu Mureș (232 kilometri pe A1, A10 și A3).
„Contractul a fost semnat în 26.10.2022, are ordin de începere emis în 21.11.2022 și prevede 3 luni de proiectare și 18 de execuție, deci finalizare în august 2024. S-a intrat în teren la sfârșit de noiembrie 2022 pe un șantier aflat la aproximativ 38% stadiu fizic în momentul rezilierii. Cei doi constructori, jucând pe teren propriu, s-au decis să facă o demonstrație de forță și să deschidă circulația în decembrie 2023. Au profitat și de vremea tomnatică neobișnuit de secetoasă și acum doar ceva catastrofal îi mai poate opri.
Umblă vorba prin târg că se încearcă inaugurarea chiar de Ziua Națională însă noi i-am îndemna pe politicieni să nu forțeze nota, iar pe antreprenori să nu cadă (ca alții, vezi A7 Centura Bacău) în capcana grabei care strică treaba doar ca să dea bine la televizor.
„Felicitări managerilor, inginerilor și muncitorilor ”simpli” ai Strabag, Geiger și ai subcontractorilor lor! Le dorim spor la bună treabă pe ultima sută de metri.În scurt timp municipiile Târgu Mureș și Cluj-Napoca vor fi legate cu 113 kilometri pe Autostrada A3 între Ungheni și Nădășelu”, arată Asociația Pro Infrastructură.
Potrivit CNAIR, stadiul pe noul contract este 75%.
În august 2023 DIMEX 2000 a început lucrările pentru construirea Drumului Expres DEx4 Tureni, legătura între Autostrada Transilvania – DN 1. Termenul de execuție este de 18 luni.
Poți citi: Secțiunea montană din Autostrada Unirii se aprobă în Guvern. Se pun în joc 6 miliarde de Euro