37 de trenuri electrice va achiziționa România, a dezvăluit președintele Autorității pentru Reforma Feroviară, Ștefan Roșeanu.
„În acest moment Autoritatea are primele 37 de trenuri electrice care vor intra în circulație în acest an. Este vorba de vehicule cu 350 de locuri în fiecare tren. Ramele seamănă cu cele de metrou, pentru cei familiarizați. Sunt rame cu două posturi de conducere la cele două capete. Acces pe o serie întreagă de uși pe fiecare vagon și trenuri echipate pentru a răspunde inclusiv cerințelor persoanelor cu dizabilități, deci accesibilitate motrică și pe partea vizuală.
Toate țin cont de standardele în acest domeniu. Trenurile au toalete speciale ca trenurile din Occident. Totodată vor avea un anumit spațiu de catering. Sunt trenuri care vor circula pe distanțe lungi. Cel mai lung lung traseu va fi relația București – Craiova – Timișoara – Arad.
Linia este electrificată. Majoritatea tronsoanelor sunt electrificate și se modernizează și acea electrificare. Sunt tronsoane care acum se electrifică, de exemplu, Cluj – Oradea. Astfel de trenuri vor putea să ajungă până aproape de granița maghiară”, a declarat Roșeanu, pentru Euronews.
Testele vor începe în vară, a mai precizat oficialul. Valoarea unui tren e de peste 9 milioane de euro. Investiția totală se ridică la 350 de milioane de euro, plus costurile de întreținere.
„Aceste trenuri nu vor fi date toate de CFR Călători, ci vor fi împărțite tuturor operatorilor, inclusiv privați din România. Regula e ca aceste trenuri să fie alocate în contracte care sunt scoase la licitație.
O altă premieră în România este legată de faptul că aceste contracte să nu mai fie atribuite exclusiv prin atribuire directă. Orice operator are o șansă”, a mai punctat Roșeanu.
De asemenea, executivul anunță investiții și în infrastructura feroviară, reabilitarea a 100 de kilometri de cale ferată, pe care s-ar putea circula cu o viteză de 160 de kilometri pe oră, au transmis reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.