România ocupă primul loc în Europa la numărul morților pe șosele. Viteza, drumurile proaste, consumul de droguri și alcool la volan sunt cele mai frecvente cauze. Specialiștii din domeniul rutier susțin reintroducerea educației rutiere în școli, anunță Antena 3.
Cinci români își pierd viața zilnic în accidente rutiere. Este fenomenul care ne-a propulsat pe primele locuri în topurile europene. Multe dintre soluțiile salvatoare există deja, trebuie doar să fie respectate.
„Factorii principali sunt infrastructura rutieră și nivelul de educație. Principalul mijloc de a reduce riscul de participare la trafic este intervenția sancționatorie. Și atunci, pentru asta avem nevoie, pe de o parte, de legi ceva mai dure și pe de altă parte, de un aparat mai intransigent, mai exigent”, a declarat Cătălin Predoiu, ministrul Afacerilor Interne.
Statisticile sunt destul de îngrijorătoare în acest sens scot la iveală faptul că, în situația în care lucrurile nu se schimbă, șoferii la fel nu vor fi sancționați dacă încalcă legea.
„Bucureștiul are extrem de multe camere de luat vederi. Există softuri, astăzi, care poate să citească numerele de înmatriculare și se pot verifica dacă sunt asigurate acele mașini, se pot amenda în mod direct. Există camere de la CNAIR”, a declarat Călin Matei, membru UNSAR.
Oficialii din domeniu au transmis că e nevoie de o colaborare între actorii din mediul public și cei din mediul privat pentru a asigura soluții eficiente.
„Ar trebui să avem o țintă foarte ambițioasă și după care ar trebui să avem o colaborare între mediul public și mediul privat care să poată să ducă și să pună în aplicare diferite măsuri. Nu există o măsură magică pe care am putea-o aplica și gata. Nu mai avem niciun fel de accident”, a spus Radu Dinescu, reprezentant UNTRR.
În acest sens, pe lângă sancțiunile aplicate în acest moment, este nevoie și de îmbunătățiri, mai susțin experții.
„Și ajungem, din punctul meu de vedere, la educație, educație care ar trebui privită începând din școala generală, unde nu se mai face nimic, se făceau înainte de Revoluție, nu mai există acea educație rutieră și, din păcate, în discuțiile pe care le-am avut eu sau colegi de-ai mei la Ministerul Educației, a fost de fiecare dată respinsă această idee de a reintroduce educația rutieră în școala generală”, a spus Titi Aur, pilot.
Ai mai putea citi și: De câți kilometri este nevoie pentru ca o mașină să fie implicată într-un accident? Un nou studiu arată ce se întâmplă cu mașinile care au peste 129.000 km