România se află printre țările UE care au înregistrat creșteri semnificative în ceea ce privește numărul vehiculelor electrice de pasageri. La nivelul întregii Uniuni Europene, numărul a crescut cu 76% în 2021, față de anul precedent acestuia, toate statele membre raportând creșteri, potrivit datelor Eurostat citate de agerpres.ro.
Cele mai mare creșteri, de peste 120%, s-au înregistrat în Finlanda (136%), Croația (127%) și Italia (122%). România, Danemarca și Germania au raportat la rândul lor creșteri cuprinse între 100% și 120%. La noi în țară erau înmatriculate 12.133 de vehicule electrice de pasageri în 2021.
Citește și: Mașinile electrice, cele mai căutate și vândute! Factorul care a influențat cererea mașinilor Dacia
În același an, cel mai redus ritm de creștere al flotei de astfel de vehicule a fost înregistrat în Cehia (12%) și Spania (15%).
În UE, numărul total al vehiculelor de acest fel era estimat la 1,9 milioane. La acea vreme, statele membre cu peste 100.000 de astfel de vehicule erau Germania (618.000), Franța (403.000), Țările de Jos (245.000), Italia (118.000) și Suedia (110.000).
Consumul de electricitate în transportul rutier (care include electricitatea folosită de troleibuzele electrice și încărcarea vehiculelor electrice), în UE, a crescut în 2021 cu 80% față de anul 2020.
Consumul de electricitate în transportul rutier a ajuns la 6.910 GWh, adică un procent de 0,3% din cosnumul final. Cel mai ridicat consum de electricitate în transportul rutier a fost înregistrat în Suedia (1.433 GWh), Germania (1.386 GWh) și Țările de Jos (1.071 GWh), iar la polul opus se află Cipru ( 0 GWh), Slovenia (4 GWh) și Malta (5 GWh).