Se spune că acest nou tip asfalt are o caracteristică importantă: revoluționar. Este posibil ca statul român să se fi înrecut pe sine? Da. Universitatea din Galați a lucrat la acest proiect care ar putea duce România la un alt nivel și deja a ajuns la etapa de testare. Acesta se presupune că ar trebui să ofere rezistență de durată șoselelor.
Află mai multe despre: Regele asfaltului trăiește în lux și opulență! Din averea sa, Dorinel Umbrărescu și-a putut cumpăra o vilă ca-n filme, un elicopter și un avion privat. Afaceristul a făcut și case pentru angajați
Este inredibil ca România să beneficieze e un asfalt care oferă rezistență de lungă durată, însă acesta este un asfalt care este amestecat cu plastic reciclat Cercetătorii Universității „Dunărea de Jos” din Galați sut cei care au contribuit la invenția acestuia și au reușit să îl facp recunoscut la nivel internațional. Acestă idee a asfaltului a fost recunosctă de European Patent Office – Oficiul de Invenții al Uniunii Europene.
„Testele au început, zona este în permanență controlată. Vom testa acest asfalt toamna, iarna, primăvara şi vara, iar la final vom face un raport asupra testării în condiţii reale, unde avem o expunere mare pe soare, gheaţă, zăpadă şi circulaţie.”, a comunicat prof. dr. Puiu Lucian Georgescu, rectorul Universităţii „Dunărea de Jos”, conform Antena 3.
Pentru moment, tot ceea ce este cunoscut, există șanse foarte mari ca CNAIR să meargă mai departe cu acest proiect În primul rand, durata asfaltului crește cu, circa, 25-30%. În al doilea rând, mediul ar fi mult mai protejat dacă acest asfalt amestecat cu plastic reciclat va fi un proiect aprobat și realizat.
Nu doar că vorbim de durata acestuia sau de un mediu protejat, însă, cu certitudine, costurile vor fi mult mai mici pentru un astfel de asfalt față de unul normal, dar și pregătit pentru orice diferență de temperatură, iar aici face referire la diferențele dintre temepraturile dintre iarnă și vară.
„Are un preț absolut comparabil cu ceea ce este acum, dar va avea caracteristici de rezistență și fiabilitate mult mai mari. De exemplu, lucrările de mentenanță vor fi la patru ani, în loc de trei ani. Asta înseamnă 25% câștig pe cheltuieli de mentenanță. Este o economie mare.”, a adăugat și rectorul Puiu Lucian Georgescu, potrivit celor de la adevărul.ro, conform celor comunicate de Antena3.
Află mai multe despre: Unde asfaltezi și unde crapă! Gropi catastrofale pe drumul județean dintre Iași și Suceava. Investiția de 100 de milioane de euro s-a dus pe Apa Sâmbetei