- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

România nu mai are şoferi de TIR şi acoperă deficitul cu mii de filipinezi. „Este nevoie urgentă de personal”

17 Sep, 08:56 • Cornel Ghimeșan
România se confruntă cu un deficit de şoferi de tir, pe fondul plecării masive a autohtonilor în țări cu salarii mai mari. În aceste condiţii, piața transporturilor traversează o criză majoră, iar soluţia a constat în recrutarea a aproape 3.000 de filipinezi care dețin permise de conducere compatibile criteriilor Uniunii Europene și zonei Schengen.
România nu mai are şoferi de TIR şi acoperă deficitul cu mii de filipinezi. Este nevoie urgentă de personal

Deficit de șoferi de TIR în România. Yosef Gavriel Peisakh, general manager al agenției de recrutare a personalului străin Work from Asia, a revenit de curând în țară din Filipine, unde a susținut una dintre cele mai ample campanii de selecție a forței de muncă non-UE pentru România, scrie economica.net.

„În prezent putem vorbi despre un blocaj al sectorului transporturilor de marfa rutieră, pentru care primim semnale alarmante din partea transportatorilor români. Este nevoie urgentă de personal, pentru că vorbim despre business-uri care pierd bani serioși din cauza lipsei de forță de muncă”, a declarat Yosef Gavriel Peisakh.

România nu mai are şoferi de TIR

„De aproximativ opt ani recrutăm șoferi de TIR din Asia pentru România, motiv pentru care know-how-ul nostru este esențial pentru îndeplinirea acestui obiectiv masiv de a recruta aproximativ 3000 de șoferi de TIR din Filipine. În prezent putem vorbi despre un blocaj al sectorului transporturilor de marfa rutieră, pentru care primim semnale alarmante din partea transportatorilor români. Este nevoie urgentă de personal, pentru că vorbim despre business-uri care pierd bani serioși din cauza lipsei de forță de muncă”, a mai precizat şeful Work from Asia.

Citeşte şi: Oportunități mari pentru români! Antreprenorii pot câștiga până la 300.000 de euro și își pot extinde afacerile în Scandinavia și Marea Britanie

Un studiu realizat de Uniunea Națională a Transportatorilor arată că piața transporturilor rutiere în România a ajuns la o valoare de aproape 19 miliarde euro în anul 2023 și se află într-o continuă creștere. Astfel, soluția șoferilor de tir din Filipine este una viabilă, fiind un personal cu experiență dovedită de muncă în afara hotarelor și despre un riguros proces de recrutare, care garantează angajatorilor români forță de muncă motivată să lucreze la noi în țară.

„Criteriile de selectare vizează testarea cunoştinţelor practice şi tehnice, pentru care sunt închiriate camioane şi un poligon pentru fiecare zi de testare de către echipa noastră de specialişti veniţi din România. Bineînţeles că esenţiale sunt şi cunoştinţele de limba engleză ale candidaţilor, iar noi avem grijă că înainte de venirea lor în țară, şoferii de TIR din Filipine să efectueze un training de specializare care include: cunoaşterea timpilor de condus şi odihnă, CMR-ul, taxele de drum din Europa, încărcarea și repartizarea mărfurilor pe axe, documentele vamă și toate celelalte informații cunoscute de șoferii de TIR din România, conform Regulamentului 561/2006”, a explicat Yosef Gavriel Peisakh.

Citeşte şi: Sondaj Gallup 2024. Cât de stresați și furioși sunt românii la locul de muncă. România ocupă un loc îngrijorător în clasamentul UE

Mai mult, pe lângă recrutarea de șoferi de tir pentru industria auto, Work from Asia va aduce în România, anul viitor, aproximativ 500 de îngrijitori de persoane din Filipine, pentru a suplini lipsa acută de forță de muncă din căminele de bătrâni și centrele de îngrijire a persoanelor cu dizabilități.

„Dintre toți muncitorii străini, experiență mea de peste 14 ani în domeniu mi-a demonstrat ca personalul filipinez este cel mai de încredere și bine pregătit personal din zona non-UE. De la cât de serioși și muncitori sunt, până la nivelul de bună pregătire pe care îl au muncitorii din Filipine sunt considerați a fi o forță de muncă premium în întreaga lume”, a precizat Yosef Gavriel Peisakh.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult