Premierul Marcel Ciolacu a cerut Ministrului Educației Ligia Deca, după publicarea rezultatelor testelor PISA să vină cu soluții cu privire la criteriile de performanță în învățământ. Acesta a evidențiat că orice cheltuială trebuie să fie însoțită și de o reformă și să aibă ca rezultat performanța.
„Nu ne putem aştepta ca, doar mărind salariile, să se întâmple o minune, pentru că nu se va întâmpla”, a spus premierul, conform Digi24.
Ai putea fi interesat și de: Marcel Ciolacu s-a întâlnit cu António Guterres, secretarul general al ONU, în SUA. „2024 va fi un an esențial pentru organizația mondială”
„Vă anunţ că în acest weekend vom lucra împreună pe proiectul de buget pe 2024, unde investiţiile reprezintă fundamentul viziunii noastre de dezvoltare economică. De asemenea, va exista cea mai mare alocare bugetară din istorie pentru Educaţie, ca să fie clar pentru toată lumea”, a comunicat Premierul în şedinţa de Guvern.
Rezultatele PISA au reprezentat un dezastru, iar acestea au clasat România pe ultimele locuri. Așadar, Premierul României, Marcel Ciolacu, a cerut din partea Ministrului Educației, Ligia Deca, o solicitare în urma rezultatelor de la testele PISA.
„După rezultatele României la testele PISA, îi cer doamnei ministru Deca să vină cu soluţii privind criteriile de performanţă în învăţământ. Orice cheltuială trebuie însoţită şi de o reformă şi să aibă ca rezultat performanţa. Nu ne putem aştepta ca, doar mărind salariile, să se întâmple o minune. Pentru că nu se va întâmpla. Aşadar, trebuie introduse criterii de perfomanţă în funcţie de care salariile vor creşte.”, a declarat Marcel Ciolacu, potrivit sursei citate.
Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) a publicat în această săptămână rezultatele „Programme for International Student Assessment” (PISA) 2022.
Conform rezultatelor studiului, România se află la un nivel similar cu țări precum: Serbia, Emiratele Arabe Unite, Grecia (țară UE situată imediat deasupra României, cu medii de 430-441 de puncte), Kazahstan, Mongolia, Bulgaria, Moldova, a scris EduPedu.ro.
La nivelul OCDE, 16,4% dintre elevi au înregistrat în medie rezultate sub nivelul 2 la toate cele trei domenii, deci se încadrează la nivelul analfabetismului funcțional. Cu toate acestea, în România ponderea acestora este de 33,2%.
În comunicatul de presă publicat însă de Ministerul Educației nu există nicio referire la aceste scoruri negative, în timp ce ministrul Educației, Ligia Deca, a susținut că „una dintre concluziile raportului PISA 2022 este că avem un sistem de educație rezilient și că, prin măsurile luate, am reușit să limităm efectele pandemiei”, potrivit celor comunicate de hotnews.ro.
Ai putea fi interesat și de: România ar putea intra anul viitor în programul Visa Waiver. Marcel Ciolacu: „România va pune capăt dependenței energetice și va deveni la rândul său un furnizor în regiune”