CNAIR plănuiește să finalizeze aproape 360 de kilometri de autostradă până în decembrie 2025, adăugând la cei aproximativ 970 de kilometri existenți. Un segment semnificativ al acestor lucrări, aproape 320 de kilometri, se concentrează pe Autostrada Moldovei (A7). Alte proiecte importante includ tronsonul Sibiu-Pitești din A1 și Cluj-Oradea din A3. Orașe precum Târgu-Mureș au început deja să beneficieze de această infrastructură modernă, atrăgând noi investiții și fabrici, transmite Ziarul Financiar.
În 2024, Ministerul Transporturilor a autorizat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să continue proiectele începute, la mai bine de opt ani de la schimbarea strategiei și crearea Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR). CNIR se va ocupa exclusiv de investiții și dezvoltare, în timp ce CNAIR va gestiona întreținerea și administrarea infrastructurii.
Directorul Gabriel Budescu a explicat recent că CNIR va prelua investițiile majore, inclusiv drumuri expres, pasaje și variante ocolitoare. Compania are deja ordin de ministru pentru primele șapte proiecte, printre care se numără secțiunea montană a Autostrăzii A8 (Tg. Mureș-Tg. Neamț) și Autostrada Tângu Neamț-Iași-Ungheni. Alte proiecte notabile includ Brașov-Bacău și Ploiești-Brașov.
„Compania Naţională de Investiţii Rutiere este una din cele două companii rezultate în urma reorganizării CNADNR. CNADNR practic a continuat din CNAIR, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Noi, CNIR, vom prelua tot ceea ce înseamnă investiţii, drumuri expres, autostrăzi, pasaje, variante opolitoare, urmând ca cei de la CNAIR să se ocupe doar de partea de întreţinere şi administrare, aşa cum spune şi numele de altfel.
Odată cu dezvoltarea reţelei, am depăşit borna de 1.000 km de autostradă şi drumuri expres, dar nu trebuie să uităm de drumurile naţionale, care au o lungime considerabilă – peste 17.000 km. Este necesar o companie care să se aplece mai mult pe aceasta zonă de întreţinere, întreţinere care costă”, a adăugat acesta.
Te-ar putea interesa și: Avansează lucrările la cea mai așteptată autostradă din România. CNAIR anunță când se va putea circula pe noul drum
Obiectivul CNIR este de a accelera implementarea proiectelor și de a evita întârzierile repetate care au afectat proiectele anterioare. Directorul Budescu a subliniat importanța monitorizării stricte a contractelor și aplicării penalităților pentru depășirea termenelor stabilite.
În următorii doi ani, printre proiectele care vor fi finalizate se numără:
Citește și: România este gata să aibă și Autostrada A13. Când se va putea circula pe cei 164 de km