„Regândim programul Rabla pentru autoturisme, pentru a facilita decontarea mai rapidă pentru dealerii auto, pentru că au fost întârzieri anul trecut şi trebuie să lucrăm şi la acest capitol. Dar trebuie să mergem mai departe cu creşterea bugetului pentru maşinile electrice, reducerea treptată pentru cele clasice, pentru că în 2035, Uniunea Europeană a decis să fie oprită punerea pe piaţă a maşinilor noi cu motoare clasice, cu ardere internă”, a spus Tanczos Barna la TVR Info.
Numărul autoturismelor casate în 2022 prin Rabla Clasic şi Rabla Plus a fost de 100.000, dublu faţă de anul anterior
„Anul trecut au fost scoase din circulaţie un număr de 100.000 de maşini uzate mai vechi de opt ani prin Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus. Practic, faţă de 2020 am dublat numărul de rable scoase din circulaţie”, a declarat Tanczos Barna.
România și-a propus în cursul anului 2023 casarea altor 200.000 și încurajarea cumpărării de autoturismelor electrice.
Potrivit informațiilor existente în Registrul Național de Evidență a Permiselor de Conducere și a Vehiculelor Înmatriculate, începând cu anul 2010, numărul de vehicule înmatriculate în România, a crescut în medie, cu aproximativ 5% în fiecare an, iar la data de 28 decembrie 2022 erau înmatriculate în România 9.952.850 de vehicule, scrie Gg4Media.ro.
Dintre acestea, peste 400.000 de mașini second hand au fost importate numai în 2022. Vechimea medie a acestora fiind de peste 12 ani, potrivit Registrului Auto Român.
Atât specialiştii din domeniul auto cât şi activiştii de mediu consultaţi de G4Media.ro susţin că s-a ajuns în acest punct dintr-un singur motiv: din cauza faptului că în ţara noastră nu se taxează în funcţie de gradul de poluare, mai scrie sura citată.
Pe de altă parte, românii par să se despartă de preferința lor pentru mașinile second hand din import, și se orientează către cele noi. Cel puțin așa reiese din Raportul Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) cu privire la înmatriculările de autoturisme în 2022, care prezintă rezultate surprinzătoare.
În ceea ce privește autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima dată în România, volumul acestora a atins în decembrie 2022 valoarea de 22.413 unități, în scădere cu 17,7% față de decembrie 2021. În întregul 2022 înmatriculările de autoturisme second-hand au ajuns la valoarea de 316.332 unități, în scădere cu 20 % față de 2021, respectiv 395.759 unități.