Uniunea Europeană înregistrează o creștere puternică, cu aproape o treime peste cele din anul precedent în luna martie, care depășesc din nou un milion de unități înmatriculate într-o singură lună. În special, grupul Renault, a avut parte de creșteri majore, din care face parte Dacia, a informat profit.ro.
Piața auto se ridică la o creștere de 28,8% pe fondul înmatriculărilor de autoturisme, cu un total de 1.087.939 unități raportate de țările membre. Aceste majorări puternice au dus la ridicarea cu două cifre a celor patru mari piețe din UE. Spania, cu 66,1%, și Italia, cu 40,7%, s-au numărat printre țările cu cele mai mari creșteri, dar Germania (16,6%) și Franța (24,2%) au adus de asemenea creșteri mari de volum.
DRPCIV a spus că România s-a menținut pe linia de plutire a creșterii, cu un total de mașini înmatriculate de 12.251, plasându-se pe locul 14 în UE, peste țări precum, Ungaria, Slovacia și sub Grecia, Portugalia.
De reținut faptul că, România este singura țară din UE care înregistrează o scădere a înmatriculărilor de mașini electrice cu 2,2%, iar volumul fiind de 1027 de unități din martie, mai jos decât martie 2022. Această scădere se explică că s-a așteptat startul Programului Rabla, astfel încât au stagnat cumpărarea mașinilor electrice.
UE a urcat la 2,65 milioane de mașini înregistrate, pe întreg trimestrul, mai mult cu 18 procente comparativ cu anul trecut, moment în care piața se afla în criză de semiconductori. Suedia și Finlanda nu au crescut în acest interval, iar România a avut parte de o creștere peste cea medie din UE, mai exact cu 27,6%, având un total de 36.966 unități.
Înmatriculările de vehicule electrice cu baterie (BEV) din UE au crescut în martie cu 58%, ajungând la 151.573 de unități și la o pondere de 13,9% în vânzări. Și vehiculele hibrid (HEV) au avut o lună puternică în martie, vânzările crescând cu 38,1%, până la 264.694 de unități, respectiv o cotă de piață de 24,3%. Pe intervalul ianuarie – martie, piața de BEV a atins un volum total de 320.987 unități, cu 43,2% mai mare decât în urmă cu un an, urcând la o pondere în piața de autoturisme noi de 12,1%.
Alte articole: Scenarii pentru piața auto din România! Ce se va întâmpla cu vânzarea de autoturisme în 2023