Nimic nu este simplu în România! Deși guvenanții „s-au dat peste cap” și au promis că vor veni în sprijinul populației în ceea ce privește costurile din energie, acum o altă problemă se ridică la orizont. Poșta Română, cea care ar trebui să gestioneze distribuirea voucherelor de energie pentru români, nu dispune de tehnologia necesară pentru a scana cardurile prin care banii ar putea ajunge la beneficiarii acestui sprijin.
Citește și: Schimbare majoră pentru pensionari. Românii care au plătit CASS ar putea primi banii înapoi
Poșta Română rămâne una dintre cele mai învechite instituții ale statului, care are cele mai mari probleme în ceea ce privește digitalizarea și tehnologizarea proceselor pe care trebuie să le îndeplinească. Din această cauză, acum, este pusă în situația în care trebuie să facă o investiție uriașă, într-un timp foarte scurt, pentru a rezolva această problemă. Tocmai pentru că presiunea timpului este foarte mare, achiziția dispozitivivelor necesare ne se va putea face prin licitație, așa cum ar fi firesc. Contractele vor fi semnate în urma unui proces de negociere.
Poşta Română a anunţat că va demera achiziţia a 7.000 de PDA-uri, 7.000 de abonamente de date mobile şi 8.600 de imprimante mobile care vor ajunge la angajaţii Poștei Române din toată ţara. Cu toate acestea, pe niciunul dintre canalele media prin care a fost diseminată această informație, instituția nu a explicat faptul că fără această achiziție, procesul de distribuire al voucherelor nu ar fi posibil.
„Memorandumul aprobat de Guvern în luna aprilie a anului 2022 privind implementarea strategiei de dezvoltare şi diversificare economică a Companiei Naţionale Poşta Română prevede modernizarea Poştei prin digitalizarea, automatizarea, robotizarea şi tehnologizarea (D.A.R.T.) infrastructurii Companiei, dotând reţeaua poştală cu terminale, imprimante, mijloace de transport cu emisii reduse şi cutii poştale digitale”, a transmis, vineri seară, compania.
Directorul General al Companiei Naţionale Poşta Română, Valentin Ştefan, apreciază că „această achiziţie este esenţială modernizării Poştei Române. Fiecare curier poştal va putea oferi servicii de care clienţii anului 2023 au nevoie şi va utiliza dispozitive inteligente şi rapide, pentru a diminua timpul petrecut cu activităţi repetitive. Pentru transparenţă deplină, comunicăm toate specificaţiile tehnice inclusiv în acest comunicat de presă, dar şi pe website-ul companiei. Cu fiecare proiect suntem cu un pas mai aproape de Poşta viitorului şi suntem determinaţi să transformăm această Companie într-un partener de încredere pentru toţi românii”, a declarat Valentin Ştefan.
Poşta Română urmează să demareze achiziţia acestor dispozitive care au costuri mici de operare, sunt versatile, simplu de folosit şi au durată lungă de viaţă, în următoarele zile.
„Astfel, luni, 16 ianuarie 2023, după ora 14:00, Compania va publica pe website-ul Companiei documentaţia descriptivă cu privire la achiziţia noii tehnologii şi va evalua ofertele primite până la data de 19 ianuarie 2023. Operatorii economici vor putea descărca toată documentaţia necesară participării la licitaţie accesând secţiunea «Anunţuri şi licitaţii publice – Proceduri în desfăşurare» de pe website-ul Poştei Române, prin următorul link: ”, a mai precizat Poşta Română.
Noua tehnologie care urmează a fi achiziţionată este formată din:
Poșta Română are nevoie neapărată și urgentă de această tehnologie, care este absolut necesară pentru scanarea codului de bare de pe factura și de pe cardurile de energie, astfel încât ajutorul de 1,400 de lei să poată fi distribuit către persoanele vulnerabile.
În acest sens, Poșta Română a lansat o procedură de achiziție, prin negociere, a mii de PDA-uri, imprimante portabile și date mobile, contract cu o valoare estimată la peste 21,7 milioane de lei (fără TVA).
În fișa de date a procedurii se menționează că procedura de atribuire a contractului este cea de „negociere fără invitație prealabilă la o procedură concurențială de ofertare”, scrie hotnews.ro
Compania invocă art. 117, alin 1, lit. d) din legea 99/2016:
În caietul de sarcini al procedurii se menționează că „numărul de beneficiari ai acestui program a fost estimat la peste 2 milioane de gospodării, iar timpul pentru livrarea cardurilor de energie este de maxim 20 de zile calendaristice”.
„Pentru a susține efortul de distribuire și încasare facturi, Poșta pune la dispoziție întreaga infrastructură logistică și un număr de peste 10.000 de factori, agenți și curieri poștali.
Tehnologia utilizată pentru încasarea facturilor compensate presupune scanarea codului de bare de pe factură, scanarea codului de bare de pe cardul de energie, precum și reconcilierea plăților în cadrul unei baze de date centralizate, cu ajutorul unei aplicații specifice.
Poșta Română echipează personalul implicat în acest proiect cu dispozitivele necesare scanării și transmiterii datelor necesare achitării facturilor pentru toți beneficiarii menționați anterior.
În acest context, la nivelul companiei este necesară achiziția celor 7.000 de dispozitive ridigizate cu sistem Android și capabilități de scanare coduri de bare, aplicație MDM pentru administrarea dispozitivelor de la distanță, 7.000 de imprimante portabile și date mobile pentru cele 7.000 de dispozitive, distribuirea lor către personalul companiei și efectuarea unui training pentru utilizarea dispozitivelor și a aplicației.
O cantitate suplimentară de 1.600 de imprimante portabile este necesară pentru dispozitivele CAT S42H+ deja aflate în proprietatea companiei, care vor fi folosite în acest proiect.”, se arată în caietul de sarcini.
Valoarea totală estimată a contractului este de 21,7 milioane de lei (fătă TVA), adică aproximativ, 3,4 milioane de euro.