România va avea un nou drum de mare viteză. Consiliul Județean Galați a semnat ordinul de începere a studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză care va conecta Galațiul cu Autostrada Soarelui. Soluțiile trebuie prezentate în cel mult șapte luni.
Mai exact, după ce se vor termina marile proiecte de infrastructura din regiune, inclusiv Centura Mare a Galațiului și Expres Galați – Brăila, Vama Giurgiulești de la granița cu Republica Moldova va fi conectată rutier cu Podul de peste Dunăre, Autostrada Soarelui și portul Chiciu (Călărași), punct de trecere a frontierei către Bulgaria.
Ai mai putea citi: Oficial! România va avea un nou drum de mare viteză. Costă 500 de milioane de euro și leagă mai multe județe de Autostrada Soarelui
Potrivit datelor regăsite în Master Planului de Transport al României, lungimea estimată pentru Transregio este de aproximativ 150 de kilometri. Cu toate acestea însă, lungimea clară a acestui drum de mare interes pentru români va fi stabilită după finalizarea studiului de fezabilitate și a expertizelor necesare. Atunci vor fi prezentate oficial și alternativele de traseu sau unde se poate extinde la patru benzi ruta actuală către Autostrada Soarelui.
Licitația este câștigată de Asocierea East Water Drillings SRL & Primacons Group SRL. Valoarea totală a contractului este de 17.064.028 de lei (fără TVA). Investiția a fost evaluată la 500 de milioane de euro. Șoseaua de mare viteză va face legătura județelor menționate cu A2.
„Este un pas mare pe care îl facem pentru conectarea regiunii la Autostrada Soarelui prin intermediul unui drum de mare viteză cu patru benzi. De aceea, ne-am aliat patru județe, în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic, și am realizat împreună un parteneriat cu CNAIR. La finalul acestor analize tehnice, specialiștii vor spune care sunt alternativele de traseu, unde se poate extinde la patru benzi ruta actuală către autostradă sau unde trebuie construite de la zero tronsoane noi de drum, pasaje rutiere sau centuri ocolitoare, astfel încât să fie scos cât mai mult traficul din interiorul localităților.
15 firme, cu tot cu subcontractori, inclusiv Oficiul Județean pentru Studii Pedologice și Agrochimice Galați, vor lucra la acest important și necesar studiu de fezabilitate.
Avem mare nevoie de acest drum de mare viteză, care va conecta județul nostru, prin intermediul Drumului Expres Galați-Brăila, și podul de peste Dunăre cu A2, pentru a reduce substanțial timpul de deplasare pe drumul către București și pentru a crește siguranța în trafic”, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.
Ai mai putea citi: Fără precedent. 90 de jucători la loto au ghicit toate numerele extrase. Acum trebuie să primească de la loterie 371 de milioane de euro