Românii primesc facturi la energie care le taie răsuflarea! După ce furnizorii au anunțat că ordinele de plată vor fi emise cu întârziere, sumele pe care clienții trebuie să le scoată din buzunare sunt colosale, relatează ziare.com.
Cei mai mari furnizori de energie au anunțat că facturile vor fi emise cu întârziere în această perioadă. Acest lucru s-a întâmplat deja și în decembrie anul trecut, atunci când plata era aferentă doar pentru jumătatea lunii. Reprezentanții au explicat la momentele respective că totul s-a întâmplat din cauza haosului legislativ.
Clienții Enel Energie, Enel Energie Muntenia și Electrica au avut un șoc în momentul în care au deschis factura. Unii dintre ei au primit deja notificările de plată, iar cifrele trecute în ordin sunt cele care le-au tăiat răsuflarea.
O femeie a relatat pe Facebook că suma pe care trebuie să o achite pentru factura la energie este de 6.000 lei. În postarea din grupul Client Hidroelectrica, persoana în cauză întreba ce poate face pentru a-și schimba furnizorul (Electrica), dar toate acestea, fără a rămâne fără curent, până la soluționarea cazului. În aceleași rânduri, femeia a menționat că ar vrea să meargă în instanță din cauza notificării de plată.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Orice angajat de la Hidroelectrica trebuie să știe asta! La ce venituri trebuie să se aștepte cei 3.640 salariați ai „perlei energiei românești”
„Dacă mi-a venit de la Electrica o factură imensă de 6000 de lei, și ei zic că nu ai ce face, că sunt bună de plată, mă pot muta la Hidroelectrica sau întâi trebuie să achit cu Electrica? Că aș vrea să merg în instanță cu ei, dar nici să rămân fără curent? Mulțumesc mult pentru orice informație!”, scrie femeia.
În comentarii, românca a oferit mai multe detalii despre situație. Concret, femeia a precizat că și în cazul în care distribuia curent pe toată strada pe care locuiește, factura tot nu ar fi putut veni cu această sumă colosală.
„Pe 3 luni, dacă vi se pare normal să vă vină 6000 de lei, la o casă normală cu electrocasnicele pe care le are toată lumea în casă, înseamnă că mă plâng aiurea! 4.000 și ceva de kw. Dacă dădeam la toată strada curent și nu venea atât.
Au zis că atâta timp cât pe contor este același index ca și pe factură, că nu au ce face și dacă vreau să mă duc mai departe”, redactează femeia în secțiunea de comentarii.
Mulți dintre românii din grupul de pe Facebook au reacționat. Unii dintre ei au ales să îi dea sfaturi femeii și să o îndrume în această situație.
„Dacă contorul dv. spune că ați consumat 4.000 de kw și acest aspect se vede și în factură sunteți bună de plată.
Dacă contorul are o problemă tehnică va fi cam greu de demonstrat, dar nu imposibil. Din curiozitate, cum ați reușit să consumați 4000 kw în trei luni?”
„Urmărește contorul vezi să nu cumva să ai ceva în scurt care consumă mult, scoate pe rând consumatorii din priză, dacă consumul zilnic e foarte mare să vezi din ce cauză, am întâlnit un caz când s-a stricat hidoforul și consuma în draci„
„Ca să ajungeți în instanță, primul pas este să contestați factura în scris, în termenul legal de la primire.
Apoi reclamație la ANRE și dacă nici așa nu rezolvați, urmează instanța”
„Legea spune că mutarea la alt furnizor nu vă scapă de neplata facturilor emise de vechiul furnizor. Din câte știu, se poate cere plata eșalonată a facturii”
„Nu vă complicați cu datul în judecată că nu se merită dacă oricum indexul e corect, consumul e corect.
La 6000 de lei, de exemplu, dacă luați împrumut cu dobândă fixă pe 5 ani și o plătiți anticipat mai repede în 2 ani, să zicem, nu plătiți mai mult de vreo 700 de lei dobândă, 700 la ce inflație este acum e mai rentabil decât să strângeți bani și să îi puneți jos toți”
Citește și: Tarifele de distribuție a energiei vor fi majorate! Guvernul promisese o cvasi-înghețare