O femeie care lucra pentru o firmă de brokeraj s-a folosit de actele românilor pentru a obține diferite credite la bănci. Cel puțin 50 de români au fost păcăliți și s-au trezit peste noapte cu datorii uriașe, informează antena3.ro.
O femeie care lucra pentru o firmă de brokeraj s-a folosit de actele românilor pentru a obține credite la diferite bănci. Victimele s-au trezit cu datorii de zeci de mii de lei sau chiar în situația de a fi executați silit.
Femeia le obținea credite, în prima etapă, iar ulterior, le folosea actele de identitate pentru a lua alte împrumuturi, de care ai habar n-aveau. Mai multe plângeri au fost depuse la firma în care lucra femeia, astfel, ea a ajuns să fie concediată, în urma tuturor sesizărilor.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Urmează să-ți cumperi un apartament? Iată ce recomandări au românii care au trecut prin coșmarul achiziției unei locuințe
„M-a ajutat cu un credit în trecut, eram în biroul de credit.
Atunci a fost totul ok şi după doi ani de zile m-am trezit cu un credit pe numele meu. Mi-a venit acasă de la biroul executoresc. 1700 de lei. În 2021 m-am trezit cu creditul pe numele meu”, a declarat o victimă pentru observatornews.ro.
„Buletinul, probabil mi l-a sustras din geantă. Era buletinul meu de la vremea aceea. I-a făcut poză şi a aplicat online. Pusese actele, a semnat în numele meu.
Nu avea nicio legătura semnătura ei cu ce semnez eu”, spune o altă victimă.
„Clienţii ne-au anunţat atunci că li s-au făcut credite, li s-au luat bani. Sunt şi clienţi cărora le cerea avans pentru a le obţine diferite credite de nevoi personale.
Sumele pentru avans pornesc de la 500 de lei şi ajung la 7000 de lei. În secunda doi a fost dată afară”, a transmis o angajatoare a companiei unde lucra femeia care a păcălit zeci de români.
Specialiștii din domeniu spun că nu este responsabilitatea clienților, într-o astfel de situație. Responsabilitatea este a companiilor din domeniu, pentru că, în acest context, clientul nu avea pârghiile necesare pentru a preîntâmpina.
„În momentul în care un client se confruntă cu o astfel de situație, responsabilitatea nu este la el. Acel om a fost înșelat, nu avea pârghiile necesare pentru a preîntâmpina, întrucât, întreaga responsabilitate este a companiilor care au intrat în acest domeniu.
Reprezentanții acestor companii ar trebui să facă controale și să ia legătura cu toți clienții semestrial sau lunar, prin informarea acestora în legătură cu posibilele datorii pe care le au”, a declarat Claudiu Vuță, analist economic, la Antena 3 CNN.
„În momentul în care doriţi să obţineţi un credit să nu plătiţi sume cu titlu de avans pentru că nimeni nu cere acest lucru este bine să mergeţi să discutaţi personal cu consultantul financiar. În mediul online intraţi pe siteurile oficiale ale băncilor sau ale instituţiilor financiale non bancare”, a spus Camelia Grădinaru, director firmă consultanţă.
Citește și despre următorul subiect: Ce a pățit o româncă după ce a cumpărat un apartament într-o clădire nouă. „Acum te obligă mai nou să-ți cumperi și loc de parcare”