Mersul la restaurant nu mai este de multă vreme o practică obișnuită a românilor și asta pentru că prețurile s-au mărit nejustificat de mult. Pandemia a dus multe afaceri din domeniul HoReCa în pragul falimentului, așa că, după încheierea pandemiei, patronii de hoteluri și restaurante au încercat să minimizeze pagubele. Din păcate, asta s-a tradus prin prețuri extrem de mari, iar mersul la restaurant a devenit un lux pentru românul de rând.
Așa că românii au găsit o modalitate să se răzbune. Comisarul șef adjunct al Protecției Consumatorilor Buzău, Cornelia Galer, spune că au apărut consumatorii care nu plătesc. Aceștia merg la restaurant cu pliculețe în care pun păr, unghii sau muște, mănâncă trei sferturi din porție și apoi „pun din pliculeț ce trebuie”. În felul acesta, nu plătesc mâncarea. Cornelia Galer spune că, de cele mai multe ori, astfel de reclamații în care clienții se plâng de calitatea mâncării sunt întemeiate, dar există și cazuri „pliculețul”.
„De regulă se dovedesc întemeiate aceste reclamații. Sunt și unele neîntemeiate. Ca să înțelegem așa cam ce se întâmplă în piață, s-a format deja o clasă de consumatori care trăiesc neplătind. Asta am constatat-o noi pe parcursul ultimilor ani de cercetări a reclamațiilor, adică de regulă sunt persoane tinere care au asupra lor pliculețe cu fir de păr, unghie, muscă, vierme sau mai știu eu ce, se duc în restaurante sau pe terase, comandă, mănâncă jumătate sau trei sferturi, pune acolo din pliculeț ce trebuie, face poză, face reclamație”, a precizat Cornelia Galer, citată de Agerpres.
Cei care recurg cel mai adesea la astfel de metode sunt, de regulă, persoane tinere. În aceste cazuri, persoane care folosesc această metodă pentru a beneficia gratuit, spre exemplu, de o masă la restaurant sau chiar primesc contravaloarea consumației.
”Marea majoritate a consumatorilor sunt de vârste tinere, 20 de ani, poate puțin peste, care preferă să recurgă la niște metode mai puțin ortodoxe cu scopul de a nu plăti consumația. O cină, sau un prânz, în care merg la restaurant, consumă o jumătate sau o treime sau chiar trei sferturi din porția pe care au comandat-o, după care reclamă faptul că în farfuria lor au apărut diverse obiecte, fire de păr, o bucățică de unghie, o muscă, un vierme… Operatorul economic, pentru a încheia amiabil spețele pe care consumatorii le reclamă, rambursează contravaloarea acestor consumații”, a explicat Cornelia Galer la Antena 3.