Românii au început să investească în produse second-hand de lux. Tot mai multe persoane optează în ultima perioadă pentru articole de îmbrăcăminte și accesorii de tip vintage.
Evaluată la 32,61 miliarde de dolari, conform Research And Markets.com, această piaţă este estimată să ajungă la valoarea de 51,77 miliarde de dolari până în 2026.
Trendul de creștere accelerată pe acest segment se observă și în România.
„Numărul celor interesați de produsele de lux pre-owned s-a dublat în ultimii trei, patru ani”, observă Cosmin Popovici, CEO CreditAmanet. De altfel, pe reţelele sociale sunt numeroase grupuri în care se pun la vânzare produse utilizate, dar în stare foarte bună.
„Consumatorii produselor de lux se schimbă”, comentează platforma germană Statista.com. Aceștia sunt din ce în ce mai tineri, preponderent din Generaţia Z şi Millennials, cu afinitate către shoppingul online, în defavoarea magazinelor tradiționale, și atenți la aspectele sociale și de mediu.
Și în România, clienții care preferă produsele de lux, deținute anterior de alte persoane, se încadrează în aceeași categorie:
„Pentru segmentul ceasurilor de lux, clienții sunt preponderent bărbați, care se situează în intervalul de vârstă 35-44 de ani, iar pentru gențile semnate de designeri renumiți clienții se încadrează în aceeași categorie de vârstă, dar sunt 68% femei”, explică CEO-ul CreditAmanet.
Cosmin Popovici dezvăluie că preferințele clienților se îndreaptă în proporție de peste 65% spre bijuteriile din aur, urmate de ceasurile de lux, gențile de lux și bijuteriile cu diamante. Conform sursei citate, o geantă semnată de un designer renumit, un inel cu diamante sau un ceas de lux sunt produse care pot avea un preț exorbitant, pe care multe categorii de clienți nu sunt dispuse să-l plătească. Piața produselor second-hand reprezintă alternativa cea mai convenabilă.
Gențile de lux nu mai sunt în prezent doar un accesoriu menit să completeze o ținută, ci sunt considerate tot mai mult ca o investiție inteligentă, mai ales dacă sunt achiziționate pre-owned.
Creșterea inflației și insecuritatea economică au determinat clienții să identifice noi tipuri de investiții, mai sigure. Gențile și ceasurile de lux, la fel ca bijuteriile din aur sau cele cu diamante, oferă avantajul protecției contra efectelor inflației.
„În ultimii patru ani, numărul celor interesați să investească în produse de lux pre-owned s-a dublat, decizie explicabilă în contextul actual. Aceste produse sunt considerate investiții smart, pentru că nu numai că își păstrează valoarea inițială, ci o și cresc în timp. Cel mai scump ceas de lux vândut de CreditAmanet a fost un Rolex Daytona. L-a cumpărat un client din străinătate cu aproximativ 70.000 de euro. Astăzi, acest ceas valorează peste 100.000 de euro”, explică Cosmin Popovici, CEO-ul CreditAmanet.
Potrivit unui studiu realizat de Deloitte, în octombrie, segmentul second-hand al pieţei de ceasuri de lux va înregistra o creştere de 75% până la finele acestui deceniu şi va reprezenta aproape jumătate din piaţa totală, datorită tinerilor cumpărători care vor alimenta această tendință.
De asemenea, studiul prognozează o explozie a numărului de ceasuri vândute online comparativ cu magazinele tradiţionale, o continuare a migraţiei mărcilor spre produse mai scumpe şi o piaţă care este susţinută de consumatorii tineri care văd ceasurile de lux drept investiţii.
Citiți și: Criza afectează și cele mai mari companii. Zara intră pe piața second-hand din 3 noiembrie!