Sute de români se află în situația de a recupera sume semnificative. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor recomandă acestora să se prezinte la sucursalele băncii pentru a-și ridica banii. Potrivit informațiilor furnizate de ANPC, acești români sunt foști sau actuali clienți ai Raiffeisen Bank S.A., bancă căreia i s-a ordonat să se restituie dobânzile recalculate, transmit Știrile Pro TV.
ANPC a transmis că recomandă beneficiarilor acestei măsuri, atât foști cât și actuali clienți ai Raiffeisen Bank, să se prezinte la sucursalele băncii pentru a recupera sumele datorate. Sunt incluși în această categorie cei care au avut credite încheiate în lei, euro sau dolari între anii 2006 și 2009 și care erau active la data de 20 octombrie 2017, când a fost emis un Ordin de Președinte , prin care s-a cerut restituirea sumelor recalibrate în raport cu dobânzile încasate.
„Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) recomandă beneficiarilor – foști și actuali clienți ai Raiffeisen Bank S.A, cu credite încheiate în LEI/EUR/USD, în perioada 2006-2009, aflate în derulare la data de 20.10.2017, momentul emiterii Ordinului de Președinte ANPC, prin care s-a dispus restituirea sumelor recalculate, în raport cu cele încasate cu titlu de dobânzi – să se prezinte la unitățile băncii, pentru recuperarea sumelor cuvenite potrivit Ordinului amintit, ținând cont de faptul că Raiffeisen Bank are obligația restituirii acestor sume”, transmis autoritățile.
Te-ar putea interesa și: Raiffeisen Bank International, investigată pentru deficiențe privind combaterea spălării banilor
În urma unor inspecții efectuate de către echipele de comisari, s-a constatat că operatorul economic Raiffeisen Bank a efectuat calcule eronate ale dobânzilor pentru creditele în lei, euro și franci elvețieni (CHF) în perioada 2006-2009. Această practică incorectă a determinat încasarea unor sume fără o bază legală de la debitorii săi.
Ca urmare, ANPC a aplicat o sancțiune băncii și a cerut restituirea sumelor percepute în exces. Această măsură a fost confirmată și de o sentință definitivă pronunțată de Înalta Curte de Casație și Justiție, în ciuda contestației inițiate de operatorul economic.
Nu mai puțin de 9.155 de credite acordate de Raiffeisen Bank au fost afectate de această situație în perioada menționată, iar consumatorii afectați urmează să primească rambursări în valoare de peste 19 milioane de euro.
„De aceea, ANPC recomandă consumatorilor persoane fizice și/sau moștenitorul/moștenitorii titularului/titularilor, acolo unde este cazul, să se prezinte la oricare dintre sucursalele Raiffeisen Bank din țară pentru a intra în posesia sumelor de rambursat, indiferent de situația actuală a raportului dintre creditor și debitor (credite închise, ajunse la maturitate, executate, restructurate, aflate în plată etc”, potrivit ANPC.