Românii stau cel mai bine când vine vorba de achiziționarea unei mașini. Țara noastră a înregistrat cea mai mare creștere în medie anuală a ratei de motorizare din Uniunea Europeană, arată datele Eurostat, potrivit wall-street.ro.
Această creștere a avut loc în perioada cuprinsă dintre anii 2001 și 2021, având un avans de 5,4%. Pe locul următor se află Polonia, cu un avans de 45,5%.
De asemenea, țările cu cea mai mică rată a motorizării sub 1% sunt: Suedia (0,3%), Germania şi Luxemburg (ambele cu 0,4%), Belgia şi Austria (ambele cu 0,5%), Franţa şi Italia (ambele cu 0,7%), Spania (0,8%), Malta şi Ţările de Jos (ambele cu 0,9%).
În ciudat faptului că, România se afla pe ultimul loc în UE în ceea ce privește rata de motorizare, cu mai puțin de 400 de mașini la mia de locuitori, care a fost întrecută chiar și de Letonia și Bulgaria, a reușit să treacă pe primul loc. La opus opus se afla Polonia și Luxemburg cu aproximativ 700 de vehicule la mia de locuitori.
În 2021, patru din 10 regiuni se aflau în Italia, care înregistrau cea mai mare creștere de autoturisme, iar patru din zece regiuni din Grecia aveau cel mai mic număr de mașini înregistrat, iar două în România, două în Franța, una în Germania și una în Ungaria.
Mai mult, tot în anul 2021, în UE a crescut considerabil numărul mediu de vehicule pe cap de locuitor, mai exact de la 0,53 până la 0,57. Potrivit datelor, țările membre din vest înregistrează o rată de motorizare de per 1.000 de locuitori, fiind mai mare decât țările membre din centrul și estul Europei.
Dacă ne raportăm la nivel regional, în România, în 2021, existau diferențe semnificative în ceea ce privește rata de motorizare. Așa că, în țara noastră erau mai mult de 0,6 autoturisme pe cap de locuitor în regiunea București-Ilfov, comparativ cu Nord-Est care deținea 0,3 vehicule pe cap de locuitor.
Alte articole: Mașinile se vor scumpi cu cel puțin 2.000 de euro. Care e motivul șocant pentru care vor crește prețurile