Șirul problemelor de la facturile de la Hidroelectrica nu pare să se mai termine. Mulți români au primit două sau trei notificări de plată doar în luna martie, după ce au fost corectate de sistemele informatice, care de altfel, au fost schimbate de nu mai puțin de 15 ori din cauza modificării legislației, relatează ziare.com.
Românii au primit în luna martie două sau trei notificări de plată de la Hidroelectrica. Prima factură a fost eliberată pentru finalul anului 2022, a doua pentru începutul lui 2023, respectiv, a treia pentru regularizare. Odată cu primirea ordinelor de plată, românii au identificat mai multe probleme.
Un bărbat a scris o postare pe grupul de Facebook Client Hidroelectrica, acolo unde a povestit că s-a trezit peste noapte că trebuie să plătească dobânzile unor restanțe inexistente. Românul precizează că a achitat orice factură la maxim o săptămână de la emitere, dar cu toate acestea, nu a scăpat de plată. Bărbatul le recomandă clienților să acorde atenție notificărilor de plată care sunt eliberate de furnizor, dar mai ales, sumelor aflate în balanță.
„Vă rog să acordați atenție facturilor emise, cât și sumelor aflate în balanța de plată.
Am plătit orice factură la maxim o săptămână după emitere, s-a adunat un sold client în valoare de aproximativ 120 lei la regularizare.Următoarele facturi au venit fără a lua soldul client în considerare, ca și cum soldul client (banii mei în contul firmei) s-au evaporat.
Am făcut plângere pe mail anul trecut în mai, mi s-a răspuns să plătesc diferența între soldul client și valoarea facturilor, până la dispariția sumelor din sold client.
Am făcut acest lucru, totul la precizie, iar acum Hidroelectrica îmi cere să plătesc din nou facturile plătite din sold client, plus dobânzi pentru „restanțe” inexistente”, relatează bărbatul.
Românul povestește în continuare postării că are de gând să se adreseze Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei și va ataca situația în instanță. Bărbatul a menționat că a urmat recomandările reprezentanților Hidroelectrica și că a pierdut mult timp pentru a centraliza consumul, plățile, soldul, dar cu toate acestea, în cele din urmă, s-a trezit că are în continuare de achitat notificări de plată restante și dobânzi de penalizare.
„Am pierdut timp, am realizat tabel centralizator Excel cu consum, sold, plăți, cu facturi atașate și ordine de plată, recomandarea lor din mai, nu a existat nici un răspuns, doar în continuare facturi cu restanțe și dobânzi de penalizare.
În virtutea faptului că am pierdut timp, resurse și energie pentru a mă duce până la sediul Hidroelectrica, a scrie mailuri, a realiza centralizatoare, mă voi adresa ANRE după Paști, iar dacă situația nu se rezolvă, voi ataca situația în instanță.
Nu este corect, moral și legal ca o firmă care se respectă să te oblige să plătești facturi plătite, să îți facă pierduți banii munciți în sistemul lor informatic de toată jena, iar mai apoi să îți ceară să plătești și penalități la greșelile lor”, relatează clientul Hidroelectrica.
Mai multe persoane din grupul de Facebook s-au exprimat în secțiunea de comentarii. Oamenii i-au transmis mai multe sfaturi autorului postării.
„Sunt discuții pe grup despre probleme cu solduri și penalizări de la facturi plătite de când au început să apară facturi pe iulie, cel puțin.
Nu e ceva nou, din păcate. Reclamația la ANRE este indicat să o faceți. Dar în instanță nu cred că merită tariful avocatului.
Eu sunt convins că vor regla situația, dar nu sunt foarte eficienți și le ia mult timp. Poate în urma reclamației la ANRE vor rezolva problema mai repede”
„Sfatul meu: faceți reclamație la ANRE, dar dați-i și în judecată, însă nu oricum. Cereți despăgubiri morale imense și cu obligația de a fi plătite personal de conducerea Hidroelectrica, nu de firmă”
„E ciudat! Mie mi-au luat în considerare toate plățile, pe care le-am făcut imediat ce am primit facturile pe iunie și iulie și cea din august aceea are deja sold actualizat!
Au mai multe softuri! Cum se poate întâmpla asta? Depinde cred cum ați și plătit. Un soft prin scanare calculează automat. Nu trebuie ceva super-sofisticat”
„Deci ne putem aștepta la orice, facturi neemise cu lunile, și pe urmă cu greșeli”
„Te plângi degeaba la ANRE. O să trimită adresă tot la furnizor. Adică tu le spui că te-au furat, iar ei te trimit tot la hoț să te rezolve. Asemănător mi s-a întâmplat mie cu ENEL-ul când am plecat de la ei”