Anul 2022 a marcat pentru Allianz-Țiriac Asigurări o creștere de 35% a vânzărilor de polițe facultative pentru locuință, comparativ cu 2021. În total, compania a vândut peste 316.400 de astfel de polițe. Acest lucru este surpinzător, în contextul în care în România există această tendință de a ignora importanța asigurărilor pentru locuință.
Alte articole: CFR va realiza conexiunea feroviară cu Aeroportul Timișoara. Au fost alocați 424 milioane de lei prin PNRR
Cu toate că, legea ne obligă să avem locuințele asigurate, peste 80% dintre proprietățile din țară nu au această poliță plătită. Românii profită de faptul că în ultimii 13 ani nu s a dat nici măcar o amendă pentru această încălcare a legii. La Timișoara, de exemplu, autoritățile au recunoscut că nu dispun ș de un buget sau de oameni care să trimită somații celor care încalcă această lege. Numai acolo, 100.000 de locuințe sunt neasigurate.
Peste 80% dintre proprietăţile din ţară nu dețin nici măcar poliţa obligatorie de asigurare. Primăriile din ţară primesc în fiecare an informații cu privire la acest aspect. An de an listele cu cei care nu au asigurarea ajung pe mâna autorităților, care trebuie apoi să-i anunţe pe oameni că riscă amenzi de la 100 la 500 de lei. Doar că acest lucru nu se întâmplă.
La nivel național, sunt puţin peste 1,8 de milioane de locuinţe asigurate cu polița obligatorie, care aduce despăgubiri maxime de 20.000 de euro.
„Ne așteptăm ca numărul polițelor facultative pentru locuință să crească în continuare în portofoliul Allianz-Țiriac, pe măsură ce oamenii înțeleg că asigurările sunt o soluție la îndemâna oricui și că sunt utile în mult mai multe situații decât ne-am imagina. Asigurarea facultativă pentru locuință poate fi de ajutor și în caz de incendiu, inundație și cutremur, dar și în situații frecvente, așa cum sunt avariile produse de un scurtcircuit, cele la instalațiile de apa sau de încălzire”, spune compania.
Numai în perioada 1 noiembrie – 31 decembrie 2022, Allianz-Țiriac a vândut 47.888 de polițe facultative de locuință, iar dintre acestea, polițe noi (new business, fără reînnoiri) au fost aproximativ 8.500, din care peste 4.500 s-au calificat în campania cu PAD oferit gratuit. Suma asigurată totală pentru polițele care fac obiectul campaniei este de aproximativ patru miliarde de lei.