Inflația afectează din ce în ce mai mult populația lumii, în special românii și foarte mulți dintre aceștia au renunțat la produse de care se bucurau cu reglaritate. Spre exemplu, ieșirile în oraș, cumpărăturile de haine sau accesorii, sunt doar câteva dintre lucrurile la care au renunțat oamenii pentru a se descurca din punct de vedere financiar.
A fost efectuat un studiu EY Future Consumer Index care arată că 94% dintre consumatorii de la nivel global sunt îngrijorați de costul vieții. mai mult de jumătate (54%) sunt îngrijorați și mulți dintre consumatori să plănuiască să cumpere mai puțin în viitor, în încercarea de a economisi bani (73%) și pentru că simt că nu au nevoie de articole noi (49%). Un procent de 39% dintre respondenții din întreaga lume au motivat faptul că vor cheltui mai puțin pentru a ajuta mediul înconjurător.
Ai putea fi interesat și de: Începând cu data de 1 ianuarie, majorarea pensiilor se va realiza odată cu rata inflației! Ionuț Stroe: „Deci nu putem vorbi de creşteri exagerate.”
Categoria pentru care românii au început să cheltuiască mai puțin sunt accesoriile de modă, care au ajuns în topul listei (61% dintre respondenți), urmate de jucării și gadgeturi (51%) și îmbrăcăminte și încălțăminte (44%). În plus, 80% dintre consumatori plănuiesc să cheltuiască mai puțin pe articole pentru socializare, deoarece caută să petreacă mai mult timp acasă (41% dintre respondenți, în creștere cu 6 puncte procentuale față de octombrie 2022).
Românii caută în permanență modalități de a-și proteja bugetul, astfel că aceștia se distrează mai des acasă și au început să nu mai mănânce în oraș, în comparație cu octombrie 2022 (în creștere cu 9% și, respectiv, 5%) și renunţă la mâncarea livrată, 43% dintre ei plănuind acum să comande mai puțin (în creștere cu 12% față de octombrie 2022). În ciuda faptului că 61% dintre respondenți au spus că mărcile locale îi ajută să economisească bani, 64% au spus că aceste produse le satisfac nevoile la fel de bine ca și produsele de brand, interesul consumatorilor pentru mărcile locale a scăzut în toate categoriile.
Rezultatele studiului arată că 35% dintre consumatori sunt din ce în ce mai dispuși să plătească în plus pentru mărci în care au încredere – cu 10% mai mult decât în februarie 2022. În ciuda faptului că 61% dintre respondenți au spus că mărcile locale îi ajută să economisească bani, 64% au declarat că aceste produse le satisfac nevoile la fel de bine ca și produsele de brand, interesul consumatorilor pentru mărcile locale a scăzut în toate categoriile. Studiul arată că 35% dintre consumatori sunt din ce în ce mai dispuși să plătească în plus pentru mărci în care au încredere – cu 10% mai mult decât în februarie 2022, potrivit datelor furnizate de Antena3.
Ai putea fi interesat și de: A fost emis raportul BNR. Rata inflației rămâne 7,5% până la sfârșitul anului, însă se anunță o ascendență a traiectoriei pe parcursul anului 2024!