În aprilie 2024, mașinile complet electrice au continuat să înregistreze o scădere în România comparativ cu aceeași perioadă din 2023. Înmatriculările totale de autoturisme noi au înregistrat o creștere semnificativă, conform datelor furnizate de APIA.
Datele arată că piața auto în aprilie 2024 a fost cu 40% mai mare decât în martie, în mare parte datorită lansării programelor Rabla. Cu toate acestea, în ciuda acestei creșteri generale, înmatriculările de autoturisme full-electrice au înregistrat o scădere de 18% în aceeași perioadă. Dacia a continuat să fie lider de piață în primele patru luni ale anului, cu aproape 14.000 de unități vândute, urmată de Toyota și Skoda, fiecare cu peste 3.000 de mașini.
În clasamentul pe mărci, Volkswagen s-a situat pe locul patru, iar Hyundai pe locul cinci. Cele mai populare modele au fost Logan, Duster și Sandero de la Dacia, împreună cu Toyota Corolla și Skoda Octavia. Segmentul SUV a dominat piața cu aproape 46%, în timp ce clasa C a reprezentat 31%.
În ceea ce privește mașinile complet electrice, acestea au deținut o cotă de piață de 5,5% în aprilie 2024, în scădere semnificativă față de 12,9% înregistrat în aceeași lună a anului precedent. În schimb, autoturismele plug-in hybrid au înregistrat o creștere de 11% în aprilie, ajungând la o cotă de piață de 3.3%.
În total, piața auto a depășit 45.000 de unități vândute în primele patru luni, dintre care 13.000 doar în aprilie. Înregistrările de mașini full-electrice au depășit 4.100 de unități în primele patru luni, în creștere cu 2% față de aceeași perioadă din 2023. Dacia Spring a ocupat 37% din piața mașinilor electrice, în timp ce Tesla Motors a avut o cotă de 30%.
Poți citi și: Noua lege a salarizării 2025. Ce beneficii vor avea românii începând cu anul următor