„Observăm o creștere de doi digiți a vânzărilor marcă proprie. Observăm o creștere a vânzărilor de parizer în detrimentul celor de salam crud uscat sau al margarinei în detrimentul vânzărilor de unt,” spune Gabriel Pâslaru, reprezentant retailer alimentar
Oamenii nu mai sunt interesați nici de strălucirea brandurilor, așa că aleg produse fabricate sub eticheta unui lanţ comercial. Acestea se vând din ce în ce mai bine întrucât preţurile sunt cu 25% mai mici decât al altor produse din piaţă, informează Digi24.
Spre exemplu, conform unui experiment al sursei citate, un kilogram de făină, un litru de ulei și un kilogram de mălai costă în total 24 de lei. Pe de altă parte, dacă vom alege aceleași alimente care se vând sub marca proprie a supermaketului, vom plăti pentru ele 17 lei, cu 7 lei mai puțin.
Un litru de ulei marcă proprie este cu 3 lei și 30 de bani mai ieftin decât unul de brand. Diferență observăm și la făină, produsul supermarketului fiind mai ieftin cu 2 lei și 60 de bani, iar la un kilogram de mălai diferența între unul de brand și unul marcă proprie este de 1 leu și 20 de bani.
Conform datelor statistice, uleiul face parte dintre produsele ale căror prețuri s-au dublat în decurs de un an, alături de zahăr și cartofi. Un litru de lapte s-a scumpit cu 2 lei și 50 de bani. Pentru un kilogram de făină cumpărătorii trebuie să scoată din buzunar mai mult cu 1 leu, iar pentru unul de mălai, mai mult cu 3 lei. Carnea de pui s-a scumpit cu 3 lei, în același interval de timp.
Cardurile de fidelitate se pot dovedi a fi o alternativă ingenioasă de economisire. Magazinele oferă reduceri bune la multe produse, iar altele permit acumularea de puncte, care pot fi folosite ulterior la cumpărături.