- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Românii își schimbă obiceiurile alimentare pentru a face față scumpirilor: margarină în loc de unt, parizer în loc de salam. Prețul primează

16 Oct, 15:48 • Gabriela Andreescu
În fața valului de scumpiri, mulți români sunt nevoiți să își schimbe obiceiurile alimentare. „Observăm o creștere a vânzărilor de parizer în detrimentul celor de salam crud uscat sau al margarinei în detrimentul vânzărilor de unt,” spune un reprezentant al unui retailer comercial
Românii își schimbă obiceiurile alimentare pentru a face față scumpirilor: margarină în loc de unt, parizer în loc de salam. Prețul primează

Întrucât, odată cu creșterea inflației, traiul zilnic al românilor a devenit din ce în ce mai costisitor, cumpărătorii se văd puși în situația de a renunța la obiceiurile alimentare precedente și de a achiziționa unor produse mai ieftine.

„Observăm o creștere de doi digiți a vânzărilor marcă proprie. Observăm o creștere a vânzărilor de parizer în detrimentul celor de salam crud uscat sau al margarinei în detrimentul vânzărilor de unt,” spune Gabriel Pâslaru, reprezentant retailer alimentar

Oamenii nu mai sunt interesați nici de strălucirea brandurilor, așa că aleg produse fabricate sub eticheta unui lanţ comercial. Acestea se vând din ce în ce mai bine întrucât preţurile sunt cu 25% mai mici decât al altor produse din piaţă, informează Digi24.

Spre exemplu, conform unui experiment al sursei citate, un kilogram de făină, un litru de ulei și un kilogram de mălai costă în total 24 de lei. Pe de altă parte, dacă vom alege aceleași alimente care se vând sub marca proprie a supermaketului, vom plăti pentru ele 17 lei, cu 7 lei mai puțin.

Citește și: Prețurile nu se mai opresc din creștere! Inflația a urcat în septembrie la aproape 16%, cel mai mare nivel din ultimii 19 ani

Un litru de ulei marcă proprie este cu 3 lei și 30 de bani mai ieftin decât unul de brand. Diferență observăm și la făină, produsul supermarketului fiind mai ieftin cu 2 lei și 60 de bani, iar la un kilogram de mălai diferența între unul de brand și unul marcă proprie este de 1 leu și 20 de bani.

Românii își schimbă obiceiurile alimentare pentru a face față scumpirilor
Românii își schimbă obiceiurile alimentare pentru a face față scumpirilor

Conform datelor statistice, uleiul face parte dintre produsele ale căror prețuri s-au dublat în decurs de un an, alături de zahăr și cartofi. Un litru de lapte s-a scumpit cu 2 lei și 50 de bani. Pentru un kilogram de făină cumpărătorii trebuie să scoată din buzunar mai mult cu 1 leu, iar pentru unul de mălai, mai mult cu 3 lei. Carnea de pui s-a scumpit cu 3 lei, în același interval de timp.

Cardurile de fidelitate se pot dovedi a fi o alternativă ingenioasă de economisire. Magazinele oferă reduceri bune la multe produse, iar altele permit acumularea de puncte, care pot fi folosite ulterior la cumpărături.

Urmărește Daily Business pe Google News
Cu mai mult de 15 ani experiență în domeniul jurnalismului și o pasiune pentru tot ce înseamnă actualități, știri, și tot ce se întâmplă relevant atât în țară, cât și pe plan extern. ... citește mai mult