Deși lucrările la joncțiunea dintre Autostrada București și Autostrada către Pitești, situată la granița dintre județul Giurgiu și județul Ilfov, sunt întârziate cu aproape șase luni, acestea sunt aproape finalizate. Noul nod rutier este esențial pentru decongestionarea traficului pe Autostrada A1 la intrarea în București și redirecționarea acestuia prin Autostrada București către Autostrada Soarelui, însă românii mai au de așteptat până când vor vedea toată autostrada gata.
Constructorul Aktor a început montarea predalelor la pasajul de la Ciorogârla pe lotul 3 al Autostrăzii A0 București Sud. Acest nod rutier trebuie finalizat în următoarele șase luni pentru a permite recepția lotului A1 – Bragadiru și facilitarea tranzitului între A1 București – Pitești și A2 Autostrada Soarelui prin A0, fără a mai traversa Centura Bucureștiului.
Deși Aktor a prezentat un grafic oficial care indică termenul de finalizare a lucrărilor la sfârșitul lunii august/începutul lunii septembrie, șantierul este completat în proporție de aproximativ 65%.
Când ar putea fi deschisă autostrada așteptată de toți bucureștenii
Sâmbătă, 25 mai 2024, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a efectuat o inspecție pe șantier, ocazie cu care a discutat despre o îmbunătățire a ritmului lucrărilor și posibilitatea finalizării acestora în decembrie 2024.
„Asta e surpriza ! Începe să capete contur pasajul peste Autostrada A 1 (n.r Ciorogârla) se montează predalele care vor fi suportul plăcii de suprabetonare pe care se va circula după ce se vor pune hidroizolațiile și straturile de asfalt. Față de ultima săptămână, evoluția pe acest lot a fost bună, au lucrat bine la zona de bretele. Muncitorii care lucrează la predale sunt greci. Am făcut o analiză pe fiecare punct mai sensibil, dacă se țin de graficul pe care l-au prezentat, putem finaliza până la sfârșitul acestui an și acest lot”, a declarat Ionel Scrioșteanu.
Deși reprezentanții constructorului grec Aktor au dat asigurări că lucrările vor fi terminate în luna august a anului 2024, acest termen nu va putea fi respectat. În aceste condiții, compania elenă a fost sancționată de CNAIR cu nu mai puțin de 5 milioane de lei.
„Constructorul și-a asumat finalizarea lucrărilor la sfârșitul lunii august 2024. Ce-i drept, am văzut o îmbunătățire în șantier, mă refer la personal și utilaje. Au fost montate și grinzile peste A 1. Mobilizarea este bună, dar trebuie recuperat și timpul pierdut, ceea ce nu s-a întâmplat. Îmi doresc să mențină trendul ascendent și să crească mobilizarea să respecte termenul, august 2024. Sunt la 63 %. Mi-e greu să cred că pot finaliza, dar ce și-au asumat trebuie să respecte. Pot găsi soluții care să îmbunătățească situația în șantier, schimburi suplimentare, doar să dorească.
Din punctul meu de vedere se poate circula și pe acest lot până la sfârșitul anului 2024…este un termen realist dacă mobilizarea va fi îmbunătățită. Avem multe solicitări de extensie de la antreprenor, dar majoritatea au fost respinse. Am aplicat și penalități, cumulate fiind la aprox. 5 milioane lei și nu ne vom opri. Nu penalizările sunt soluția, ci ei să se mobilizeze”, a spus Directorul CNAIR, Cristian Pistol.
Ai mai putea citi și: Marcel Ciolacu anunță 2 investiții istorice. Se reabilitează cea mai tranzitată autostradă din România