Datele Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) arată că, la 31 decembrie 2023, în România circulau 10,33 milioane de mașini, cu 327.885 autoturisme, motociclete, remorci, tractoare și alte vehicule mai mult față de 31 decembrie 2022.
Din totalul autovehiculelor, 8.106.570 sunt autoturisme, valoare în creștere cu 3,07% față de sfârșitul lui 2022.Cifrele ofiiciale arată că în România există 5,23 milioane de autoturimsme mai vechi de 16 ani. Numărul acestora a crescut cu 400.000 în 2023 față de anul 2022.
Multe dintre mașinile care circulă pe șoselele de la noi din țară sunt mașini cu o vechime de peste 20 de ani. Această categorie a crescut cu 10% în ultimul an, mai exact cu 258.082 unități, la un total de 2,69 milioane de autoturisme, notează Adevărul.
„Problema României este că are un parc auto destul de îmbătrânit. Parc care a îmbătrânit și mai mult după eliminarea timbrului de mediu în februarie 2017, fiind importat un număr foarte mare de vehicule second-hand, în jur de 1,8 milioane în această perioadă, din 2017 și până acum.
Astfel încât, deși am avut programe Rabla care au scos de pe piață vehicule vechi, numărul celor importate, mai vechi de zece ani, a fost mult mai mare decât al celor casate.
Astfel încât, în loc să întinerească, parcul auto a îmbătrânit”, a precizat Adrian Sandu, secretar general şi membru în Consiliul director al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Citește și: Rabla 2024: un miliard de euro pentru bonusurile acordate pentru mașinile electrice