susțin că România plăteşte cel mai ridicat preţ al poliţei de asigurări obligatorii auto RCA din regiune, de circa 220 de euro. Asta în ciuda faptului că despăgubirile RCA au scăzut cu 9%.
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) transmite că preţul mediu în Bulgaria este de 100 de euro, în Ungaria de 98 de euro, iar în Polonia de 120 de euro.
„Numit politic, vicepreşedintele ASF Sorin Mititelu este cel care a făcut posibil acest decalaj între preţul RCA din România şi cel din ţările învecinate, performanţă înregistrată în condiţiile plafonării preţului RCA. Această plafonare a existat doar pe hârtie, iar în prezent, preţul RCA are un aşa-zis ‘capac legislativ’ pe care companiile de asigurări care vând RCA l-au ignorat, chiar ASF recunoscând faptul că preţul RCA a crescut în mod miraculos, chiar şi în perioada plafonării decisă prin Hotărâre de Guvern”, se arată într-un comunicat al Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a transmis în comunicatul citat că 40% din preţul RCA plătit de fiecare şofer din România „se evaporă” în alte ţări. Se întâmplă prin intermediul unor contracte de reasigurare ale firmelor de asigurări.
City Insurance a avut un contract de reasigurare prin care ceda 90% din preţul RCA către firme din Insulele Cayman, iar acestea nu au achitat niciodată sumele de despăgubire, susține Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România.
Citește și: Alertă pentru șoferii tineri! UE propune restricționarea condusului între aceste ore
„Ne întrebăm cum se explică faptul că majoritatea firmelor de asigurări din UE cedează 15-20% din preţul RCA către un reasigurator, iar firmele din România cedează peste 40% şi cu toate astea intră în faliment?
Reamintim faptul că niciun ban nu a fost recuperat de autorităţile române în urma contractelor de reasigurare ale firmelor City Insurance şi Euroins!”, se menţionează în comunicat.
Preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, a declarat că actuala conducere a sectorului de asigurări din cadrul ASF trebuie schimbată urgent.
„Domnilor decidenţi politici, COTAR v-a atras atenţia, cu cel puţin doi ani înainte ca Euroins şi City Insurance să intre în faliment, despre aceste bombe din asigurări, dospite de către ‘gulerele albe’ din ASF. Românii trebuie să ştie că astăzi plătesc în plus 10% din preţul RCA din cauza celor două falimente pentru care absolut nimeni nu a răspuns. Vă atragem din nou atenţia că actuala conducere a sectorului de asigurări din cadrul ASF este compromisă şi trebuie schimbată urgent.
Aţi numit în conducerea instituţiei oameni cu grave probleme de integritate, iar COTAR v-a atras atenţia public, chiar înainte de numirea acestora.
Dacă nu vă interesează nici de transportatori şi nici de cei 10 milioane de şoferi, această aroganţă o veţi deconta la urne, în luna decembrie!”, a declarat preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, citat în comunicat.
Vezi și: Codul Rutier se va modifica. „Tinerii până în 25 de ani produc mai multe accidente decât ceilalți”