- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Românii sunt expuşi riscului de fraudă bancară. BRD și CEC Bank, folosite în tentative de înşelăciune

13 May, 08:26 • Cornel Ghimeșan
În contextul unei creșteri a apelurilor false, băncile din România, cum ar fi BRD Groupe Societe Generale și CEC Bank, sunt folosite în mod fraudulos, avertizează Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC).
Românii sunt expuşi riscului de fraudă bancară. BRD și CEC Bank, folosite în tentative de înşelăciune

Românii sunt expuşi riscului de fraudă bancară. Potrivit reprezentanților DNSC, modul de operare al acestei tentative de fraudă implică un apel telefonic din partea unei persoane care se pretinde a fi angajat al unei bănci locale. Interlocutorul este informat că i s-a aprobat un credit, chiar dacă acest lucru nu a fost solicitat de către destinatarul apelului.

„ATENȚIE – continuă campaniile de apeluri false (spoofed) în care atacatorii apelează potențiale victime și se prezintă drept angajați ai unor bănci din România. În ultimele zile este activă o campanie care se folosește de numele BRD Groupe Societe Generale, respectiv CEC Bank”, avertizează Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică pe pagina oficială de Facebook.

Românii sunt expuşi riscului de fraudă bancară

Reacția inițială a persoanei contactate poate fi de panică sau de furie, generând un răspuns impulsiv în tentativa de a anula tranzacția presupus frauduloasă. Această reacție este exact ceea ce atacatorii caută, încercând să manipuleze emoțiile pentru a împiedica victima să reacționeze cu calm și să pună întrebări logice sau să verifice informațiile printr-un alt canal de comunicare cu banca sau autoritățile.

Citeşte şi: Pensia unui român care a muncit 38 de ani și are 50 de puncte de contributivitate. Cu cât se va majora suma de 2.100 de lei în urma recalculării

În momentul în care victima neagă efectuarea vreunei cereri de creditare, atacatorii îi solicită date personale, date de autentificare și informații financiare sub pretextul investigării presupusei fraude și recuperării eventualelor sume pierdute.

Această metodă de fraudă, cunoscută sub numele de „vishing” (phishing prin telefon), utilizează tehnici avansate de inginerie socială și implică atacatori bine antrenați în manipularea interlocutorilor pentru a obține informații sensibile.

Citeşte şi: Salariul primit de un polițist local cu 12 clase în România. Poate câștiga mai bine decât un profesor sau medic

În cazul în care ați furnizat datele de card sau ați fost victima unei tentative de înșelăciune, este important să notificați imediat banca și să depuneți o plângere la Poliție, iar în paralel să contactați DNSC pentru asistență suplimentară.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult