Rezultatele incredibile ale studiului „Cetățenii europeni și proprietatea intelectuală: Percepție, sensibilizare și comportament”, realizat de Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală. Tot mai multe persoane preferă produsele contrafăcute în schimbul celor autentice, spune economedia.ro.
Studiul „Cetățenii europeni și proprietatea intelectuală: Percepție, sensibilizare și comportament”, realizat de Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală, arată că o treime din europeni preferă să cumpere produse contrafăcute, mai ales dacă cele autentice sunt prea scumpe. Totodată, 80% dintre europeni consideră că organizațiile infracționale se află în spatele produselor contrafăcute, dar mai mult decât atât, sunt de părere că achiziționarea de astfel de mărfuri distruge întreprinderile și locurile de muncă.
Citește și: Românii nevoiți să-și ia al doilea job pentru a face față valului de scumpiri
De asemenea, 2 din 3 europeni sunt de părere că bunurile contrafăcute reprezintă o amenințare pentru sănătate, siguranță și mediu. Pe de altă parte, 18% dintre români au afirmat că au cumpărat intenționat astfel de mărfuri. 72% dintre ei nu erau siguri de autenticitatea unui produs. Rezultatele studiului arată că 14% dintre români au accesat ilegal un anumit conținut, pentru a viziona evenimentele sportive.
În ceea ce privește legalitatea, rezultatele studiului arată că 4 din 10 europeni au plătit pentru a accesa conținut dintr-o sursă legală în ultimul an. 83% dintre respondenți consideră că achiziționarea de bunuri contrafăcute este lipsită de etică, și la fel de bine, reprezintă o amenințare pentru sănătate, siguranță și mediu. 82% dintre europeni sunt de părere că pirateria este asociată unui risc de practici dăunătoare. Studiul arată, de altfel, că 1 european din 3 consideră că achizițioanrea de bunuri contrafăcute este acceptabilă, atunci când prețul produsului original este prea mare. 50% dintre consumatorii tineri rezonează cu această idee, având vârstele cuprinse între 15 și 24 ani.
Potrivit studiului, proporția consumatorilor care au cumpărat produse contrafăcute variază de la 24% în Bulgaria, până la 8% în Finlanda. În afară de Bulgaria, cumpărarea de mărfuri contrafăcute în mod voluntar mai depășește media UE în Spania (20%), Irlanda (19%), Luxemburg (19%) și România (18%).
Pentru a opri cumpărarea bunurilor contrafăcute, cele mai multe dintre persoane aduc în discuție reducerea prețurilor în cazul produselor originale. Totodată, un alt factor esențial pentru a-i împiedica pe consumatori să cumpere mărfuri contrafăcute se referă la Riscul de experiențe negative (produse de slabă calitate pentru 27% din persoane, riscuri legate de siguranță pentru 25% și sancțiunile pentru 21%).