Conform proiectului de lege, instituțiile statului vor fi obligate să trimită notificări cetățenilor cu 90 de zile înainte de expirarea actelor de identitate. Aceste notificări vor fi transmise prin SMS sau e-mail, facilitând astfel procesul de reînnoire a documentelor și evitând amenzi pentru cei care uită să le schimbe în timp util.
Inițiativa proiectului de lege a fost inspirată din experiența personală a unui senator, Raoul Trifan, care a întâmpinat dificultăți într-o țară străină din cauza unui document expirat. Această notificare automată vine să elimine astfel inconveniențele și neplăcerile generate de uitarea expirării actelor de identitate.
„Ideea mi-a venit când am păţit-o chiar eu, eram într-o ţară străină. Aveam nevoie de o mașină ca să închiriez și agentul mi-a spus că nu va putea să îmi ofere, pentru că urma să îmi expire carnetul. Evident că nu ştiam, îmi pusesem la un moment dat o atenționare în telefon, dar am uitat, ni se întâmplă tuturor”, a explicat Raoul Trifan, senator USR, la Antena 3.
Proiectul nu doar că vine în întâmpinarea nevoilor cetățenilor, ci reprezintă și un nou pas către digitalizare și eficiență în administrația publică. Acest sistem de notificare automată este deja implementat cu succes în alte state europene și promite să faciliteze viața cotidiană a românilor, inclusiv în privința călătoriilor și evitarea problemelor cauzate de documentele expirate.
Citeşte şi: Consecinţele crizei în sectorul IT. Amazon concediază aproape 500 de angajați în România
Astfel, notificarea automată a expirării actelor de identitate prin SMS sau e-mail reprezintă o inițiativă binevenită pentru români, aducând beneficii în ceea ce privește eficiența și comoditatea în procesul de reînnoire a documentelor. Această măsură reflectă angajamentul autorităților de a adopta soluții moderne și de a simplifica relația cetățenilor cu administrația publică.