Rețeaua de hipermarketuri Kaufland vrea să aducă în rafturile din magazine haine din fibră de alge marine, anunță profit.ro. Reprezentanții companiei renumite menționează că acțiunea este un răspuns în fața provocărilor climatice.
Kaufland a preluat inițiativa de a pune la raft în magazinele din România articole vestimentare realizate din fibră de alge marine. Reprezentanții susțin că această campanie este un răspuns în fața provocărilor climatice.
„Colecția pe care o lansăm astăzi nu vine doar cu articole vestimentare confortabile și de calitate, care permit pielii să respire, ci aduce o inovație în domeniul sustenabilității, o zonă în care investim constant. Obiectivul Kaufland este ca, prin produsele și serviciile noastre, să ne ajutăm clienții să trăiască responsabil, cu grijă și respect pentru mediu și resurse”, declară Valer Hancaș, Director Corporate Affairs şi Comunicare.
Hainele vor conține între 20 și 24% fibră din alge marine. Selecția va include articole vestimentare pentru femei și bărbați, precum șosete, maiouri și lenjerie intimă. Pentru obținerea acestor haine, se îmbină fibrele de celuloză și aditivii naturali, rezultând un produs ecologic, de înaltă calitate.
Algele sunt tocate și măcinate corespunzător, iar ulterior, sunt transformate în articole textile. Algele nu sunt deloc tratate, motiv pentru care, proprietățile lor nu suferă modificări. Așadar, acest tip de haine îi va permite pielii să respire și reflectă un pas înainte pentru sustenabilitate.
În 2022, Kaufland a contractat Banca Europeană pentru a obține un împrumut în valoare de 100 milioane de euro, în vederea extinderii lanțurilor de magazine atât în România, cât și în Moldova. Costul total al planului a fost estimat la 600 milioane de euro, iar extinderea era vizată în mai multe orașe din țară, precum și Republica Moldova, Albania, Bosnia, Kosovo sau Macedonia de Nord.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Ce conține, de fapt, pâinea din Lidl, Auchan, Kaufland, Carrefour sau alte supermarketuri. Avertisment pentru populație
Celebra rețea de hipermarketuri este prezentă în 8 țări europene, având sub conducere peste 139.000 angajați, în peste 1.350 magazine. Kaufland a fost finanțat în România de către IFC (2010, 2017), Bulgaria (2005, 2010), dar și în Moldova (2017). Dieter Schwarz este patronul acestei companii. Miliardarul de origine germană este și deținător al grupului Lidl. Compania este prezentă în peste 30 state, acolo unde există 200 centre de distribuție și 12.000 magazine. Din totalul împrumutului făcut în 2022, suma de 75 milioane de euro a fost alocată pentru extinderea rețelei Lidl în Albania, Bosnia, Herțegovina, Kosovo, Macedonia de Nord, Muntenegru și Balcanii de Vest. Rețeaua de magazine a fost finanțată în 2011 – 2022 în România și în 2005 în Polonia și Croația.
Patronul Kaufland și Lidl are o avere estimată la 22.6 miliarde de dolari. Acesta se plasează pe locul 36 în clasamentul celor mai bogați oameni din lume și, în același timp, deține grupul Schwarz, pe lângă funcția de CEO în cadrul celor două rețele de magazine celebre în România și în diferite colțuri ale lumii.
Reprezentanții lanțului de hipermarketuri susține că achiziționarea acestor haine este metoda prin care clienții au grijă de mediu și de resursele acestuia. Conform declarațiilor lui Valer Hancaș, obiectivul Kaufland este acela de a ajuga consumatorii să aibă un comportament responsabil.
Citește și despre următorul subiect: Ce salariu are un casier la Kaufland. Se fac angajări în toată România: se oferă contract de muncă şi bonuri de masă