Ștefan Mandachi a ieșit din industria HoReCa în acest an, atunci când a vândut lanțul de magazine Spartan, operat prin intermediul companiei Strong MND Corporation. Ultimele informații arată că românul pariază pe educație și este pregătit să facă o investiție de 2 milioane de euro, informează zf.ro.
În acest an, o mare schimbare a apărut în industria HoReCa: Ștefan Mandachi a vândut lanțul de restaurante Spartan și a anunțat că se retrage din domeniu. Din acest punct de vedere, omul de afaceri a informat că are de gând să facă o investiție de 2 milioane de euro, într-o platformă de e-learning.
Românul a confirmat că vrea să realizeze prima franciză educațională din România, așadar, are în plan să lanseze platforma de e-learning MentorMAG. Primele informații arată că platforma urmează să fie lansată în luna iunie 2023. Publicul țintă al platformei este format din elevi, studenți și antreprenori aflați la început de carieră, care vor avea acces la diferite instrumente educaționale, pe care Ștefan Mandachi le-a creat de la zero în decursul anilor.
Ștefan Mandachi a informat că proiectul va fi construit pe baza experiențelor pe care le-a acumulat din propriul business, dar mai mult decât atât, mizează foarte mult pe relația dintre interdependență și mentori și discipoli. Românul își propune să lanseze platforma de e-learning în iunie 2023, iar ținta este francizarea.
Citește și despre: După ce a renunțat la afacerea Spartan, Mandachi are în plan să deschidă zeci de biblioteci. Afaceristul a anunțat unde vor fi acestea
Ștefan Mandachi a vândut compania și marca Spartan pentru 20.3 milioane de euro și nu s-a ferit să explice public de ce a luat această decizie. Românul a povestit că se simțea ca un rob în propriile afaceri, astfel, și-a propus să nu mai muncească în felul acesta, ci să încerce să ajungă la o stare de flux. Din acest motiv, Ștefan Mandachi a trecut toate afacerile pe planul doi, din dorința de a evita burnoutul.
„Mi-am dat seama că sunt rob în afacerile mele. Eu mi-am dat seama că în momentul în care vin la birou trebuie să mă abordeze CEO-ul, directorul financiar, directorul de resurse umane, administratorul (…) iar eu când ajung acolo, muncesc.
Când vin acasă, spun că vin de la muncă. Mi-am propus să nu mai muncesc în felul acesta ci să încerc să ajung la acea stare de flux în care să nu mai robesc. Am decis ca toate afacerile mele clasice – hotel, terenuri, blocuri, HORECA, să treacă pe planul doi.
Am decis să înstrăinez business-urile, pentru că dacă mergeam pe aceeași linie, ajungeam în burnout (n.r. – epuizare). Și burnoutul unde duce? La boală, la dereglaje… (…) Antreprenorul NU este sclavul afacerii! E o confuzie majoră la nivelul societății.
Se confundă borcanele. Se crede că a fi antreprenor înseamnă să fii cel care trage sania. Da, ești, când creezi business-ul, când trebuie să fii acolo pe baricade, dar la un moment dat, când ajungi la un anumit nivel, trebuie să te detașezi de ceea ce ai creat tu. Acesta e motivul pentru care mi-am vândut business-urile din HORECA”, a declarat Ștefan Mandachi.
Te-ar putea interesa și: Cheia succesului! Cât costă deschiderea unei francize Spartan