Un bărbat din România a trăit un șoc imens când a primit factura pentru telefon. Acesta a aflat cu stupoare că trebuie să plătească pentru servixiile de telefonie mobilă nu mai puțin de 20.000 de lei și că s-ar putea trezi și cu penalizări. Șocat de ceea ce a pățit, românul a postat o captură de ecran în care se vede suma uriașă pe Reddit cerând sfatul internauților.
Românul ar fi fost plecat într-o călătorie în Japonia, iar la scurt timp după aterizare ar fi primit un mesaj de la compania de telefonie mobilă la care este abonat în care era informat că are de plătit cei 20.000 de lei. Acesta a făcut rapid o reclamație, însă până în prezent nu a primit niciun răspuns de la firmă, după cum a povestit în postarea de pe Reddit.
„Da, chiar am de plată cât se vede in screenshot. Cum s-a întâmplat: am fost în Japonia acum ceva timp, iar la scurt timp după aterizare primesc mesaj cum că am de plata peste 19.000 lei la roaming pentru aproximativ 200/300mb de internet. La întoarcere am făcut reclamație pentru care încă aștept un răspuns (aproape au trecut 30 de zile). Serviciile mi-au fost suspendate de curând.”, a explicat bărbatul.
În încercarea de a rezolva problema, românul a apelat de mai multe ori compania de telefonie mobilă, însă se pare că aceștia nu reușesc să ofere o rezolvare concretă. Fiecare agent cu care bărbatul a intrat în contact a oferit o altă soluție, iar de cele mai multe ori acestea sunt contradictorii. Românul ar putea fi pus în situația în care, pe lângă factura uriașă, să fie nevoit să plătească și penalități de 20 de euro/zi.
„Am vorbit de nenumărate ori cu diferiți angajați, iar de fiecare dată aud altă procedură. Unii mi-au spus sa amân plata, alții că n-am ce să fac și dacă se dovedește că e vina mea voi plăti și penalitățile (care până acum s-ar calcula undeva la 2000+ lei/ 20€ pe zi), ultimul angajat mi-a spus ca nu trebuie sa fac nimic până nu primesc răspuns, altul mi-a spus că apare in sistem reclamația și că tot la fel, trebuie doar să aștept.
Prima persoana care a analizat situația a spus că pe contul meu limita de 50€ nu e activată/a fost dezactivată, iar telefonul meu s-a conectat cumva și le-a făcut consum și că trebuie să plătesc (același angajat care mi-a și făcut reclamația în sistem). Din partea mea nu înțeleg de ce nu s-a oprit la 1/2 miliarde €.”
Bărbatul este pus în situația în care nu își poate permite să plătească această factură și disperat fiind a apelat la sfatul internauților de pe Reddit.
„Îmi este imposibil să plătesc așa sumă de bani, poate doar dacă îmi vând casa. Iar dacă se aplică și penalitățile de 20€/zi devine un loop în care factura crește continuu, iar eu nu voi avea niciodată bani suficienți pentru achitare. Menționez că nu am primit nimic altceva în afara mesajului cu ești in Japan, iar mai apoi suma de plată. Am mai făcut consum roaming de 200/300€, dar atunci a fost intenționat și a trebuit sa confirm telefonul continuarea utilizării. + de la depunerea reclamației primesc 10+ mesaje când intru în altă țară. Aș fi foarte recunoscător dacă printre voi există cineva cu experiență în așa ceva care m-ar putea ajuta cu un sfat”., a mai explicat acesta.
Postarea a avut succes rapid și oamenii au încercat să ofere sfaturi sau să îi explice cum s-ar fi putut ajunge la această factură, în ciuda faptului că pare ireal. Majoritatea celor care au comentat situația i-au nsugerat bărbatului să facă o reclamație la ANPC și/sau la ANCOM, explicând faptul că dacă opțiunea de limitare a consumului era activată, acest situație este inadmisibilă.
„Lucrez în domeniu și am mai văzut cazuri de genul acesta. Pe scurt, fiecare operator de telefonie mobilă trebuie să implementeze o limită de consum de 50 EUR atunci când un abonat se află în roaming (tocmai pentru a evita situația de genul acesta). Acea limită de consum se poate dezactiva doar la cererea clientului. Deci dacă eșți sigur că nu ai făcut o asemenea cerere atunci trebuie să faci o reclamație la ANPC/ANCOM și să le spui asta. E cam singură ta șansă să scapi de factură. Dacă, ți-ai dezactivat tu limita acum ceva vreme atunci nu prea cum să scapi de ea.”, a sugerat unul dintre comentarii.
Altcineva, a explicat că în momentul în care este făcută o astfel de reclamație la ANPC, până la soluționarea ei, bărbatul nu este obligat în niciun fel să plătească factura.
„Prima acțiune a ta, reclamație către ANPC, din păcate în ultima jumătate de am am fost nevoit să recurg la ANPC pentru a remedia astfel de situații de “extorsiune” din partea Electrica, EON și recent Tazz. Odată ce reclamația este făcută, nu plătești nimic până la soluționarea ei, poți informa și Telekom de reclamație și să le comunici numărul acesteia, de obicei când aud de ANPC se găsesc subit soluții. Nu strică nici să ceri sfatul unui avocat, dar îți recomand să apelezi între timp către ANPC.”, a explicat utilizatorul