- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Roxana Tănase, românca din Playboy care şi-a dezvoltat o afacere cu duşmanul de moarte al modelelor din reviste

17 Dec, 12:14 • Cornel Ghimeșan
Roxana Tănase a fost sub lumina blitz-urilor, a pozat pentru fotografi celebri şi a apărut pe coperat revistelor glossy pentru ca în final să-şi clădească o afacere cu ajutorul duşmanului de moarte al top-modelor, zahărul.
Roxana Tănase, românca din Playboy care şi-a dezvoltat o afacere cu duşmanul de moarte al modelelor din reviste

Roxana Tănase a învăţat să-şi asume responsabilităţi încă din adolescenţă, când a lucrat în modeling, defilând pe podiumuri din România şi de peste hotare. În urmă cu cinci ani şi-a descoperit însă o nouă pasiune: cofetăria.

Întdeauna m-a pasionat arta cofetăriei şi mi-a plăcut să experimentez cât mai multe în acest domeniu, să testez reţete şi produse în propria bucătărie – delicii pe care le-am servit cu mare bucurie prietenilor. Acesta a fost începutul care m-a convins că drumul pe care doresc să-l parcurg s-a dezvoltat din iubirea mea pentru deserturi – şi, desigur, pentru sentimentul de mulţumire pe care îl primeam din partea celor care degustau din produsele dulci. De aici, până la a-mi forma oficial această afacere, pasul a fost unul mic”, descrie Roxana Tănase, fondator Mousserie,  modul în care a luat naştere visul său antreprenorial.

Roxana Tănase, investiţie iniţială de 100.000 de euro, jumătate fonduri nerambursabile

Afacerea a devenit prosperă, iar Roxana s-a făcut cunoscută și în această zonă culinar-artistică. Cu siguranță nu va da uitării niciodată anii petrecuți în fascinanta lume a modei, a modellingului, a divertismentului, dar Roxana își îndreaptă, acum, întreaga inspirație și toate eforturile sale creative spre torturile și prăjiturile ei. Și chiar îi iese o viață plină de dulce, scrie businessmagazin.ro.

Investiţia cu care a pornit Roxana Tănase la drum s-a ridicat la puţin peste 100.000 de euro, din care 42.000 din fonduri nerambursabile, obţinute prin programul StartUp Nation 2017, restul de 60.000 reprezentând o investiţie personală.

Potrivit antreprenoarei, clienţii Atelierului Mousserie sunt persoane care apreciază un desert bun, calitativ, fără a se încadra neapărat într-o categorie de vârstă. „Am avut clienţi chiar şi de 90 de ani.” Are însă şi clienţi pe segmentul B2B –  businessuri din domeniul bancar, farmaceutic şi imobiliar, „precum şi restaurante renumite în Bucureşti”.

Când vine vorba de provocări, antreprenoarea preferă să privească lucrurile dintr-o perspectivă fericită şi spune că e recunoscătoare, căci aceste provocări reprezintă dorinţele clienţilor referitoare la comenzile lor. „Torturile personalizate reprezintă un test al imaginaţiei, pe care îl iubim în profunzime. Realizând în atelierul nostru exclusiv produse artizanale, procesele de producţie şi creaţie sunt provocările dezvoltării noastre, ca echipă.

Roxana Tănase

Recunoaşte însă că pandemia a fost una dintre cele mai dificile perioade întâmpinate. „A fost prima situaţie de criză majoră cu care s-a confruntat afacerea noastră şi chiar şi angajaţii. A fost totul nou pentru noi şi am fost nevoiţi să învăţăm să lucrăm conform unor restricţii impuse.”

Social media schimbă gusturile

Odată cu evoluţia cofetăriei, antreprenoarea spune că se modifică şi preferinţele oamenilor în ceea ce priveşte dulcele. „De când am afacerea aceasta, am observat cum oamenii caută noutatea în produse. Din curiozitate sau din influenţa primită din partea reţelelor de socializare şi din străinătate, oamenii doresc să încerce noi texturi, noi compoziţii, îşi doresc să fie surprinşi şi să deguste ceva unic.” Probabil, adaugă ea, dragostea pentru gogoşi şi/sau plăcinte va rămâne mereu în inimile românilor, „pentru că acestea sunt deserturile cu care am copilărit şi crescut”. Însă, adaugă ea, „secretul este să ştim cum să aducem aceste amintiri în contemporaneitate. Să ştim cum să facem deserturi noi, ca reinterpretările deserturilor pe care le doream şi apreciam atât de mult cu ani în urmă”.

Tot mai multe afaceri pun lacătul pe ușă. Numărul firmelor radiate la nivel naţional a crescut cu 10,44% în primele zece luni din 2022

În ceea ce priveşte forţa de muncă, ţinând cont de faptul că tehnicile utilizate în atelierul businessului sunt unele moderne, Roxana Tănase spune că este destul de dificil să găsească persoane care cunosc aceste procese. „Însă dorinţa cea mai mare este ca angajatul să fie dornic să înveţe. Experienţa mi-a demonstrat că persoanele mai tinere sunt mult mai dispuse să experimenteze şi să înveţe noi metode pentru realizarea produselor.

Uneori, spune ea, este mai dificil să întâlnească pe cineva care s-ar plia Atelierului Mousserie, în timp ce alteori are „norocul” de a-i fi recomandată exact persoana ideală care să lucreze în echipă. „Cel mai recent exemplu este practicanta pe care am observat-o atât de pasionată de cofetărie, încât am decis să o angajez.”

Cele mai multe comenzi sunt primite pentru zile de naştere, însemnând torturi aniversare personalizate, dar candy Barurile de nuntă sau botez sunt dorite aproape în aceeaşi măsură, la fel şi pentru evenimentele corporate. Singurele perioade care afectează întrucâtva vânzările sunt cele ale posturilor.

Fiind un atelier care lucrează pe baza comenzilor primite, următorul obiectiv pe care antreprenoarea doreşte să îl atingă este deschiderea unei cofetării propriu-zise. „Desigur, pe termen lung, îmi doresc mai multe puncte de desfacere şi, de ce nu, posibilitatea francizării mărcii Mousserie. Investiţiile pe care doresc să le aduc în cadrul acestei firme sunt îndreptate către angajaţii mei. Îmi doresc să participe la cât mai multe cursuri de la noi din ţară şi din străinătate, să înveţe tehnici noi, să afle ultimele tendinţe în domeniul în care activăm. Îmi doresc ca investiţiile aduse să fie reflectate atât în satisfacţia clientului, cât şi în bunăstarea angajatului.”

Roxana Tănase

Roxana Tănase: „Pandemia a fost prima situaţie de criză majoră”

Înainte de a porni propriul business a făcut carieră în lumea modelingului, în care intrase din adolescenţă. „Încă de la 14-15 ani am participat la prezentări de modă şi shootinguri, atât în ţară, cât şi în străinătate: Italia, Danemarca, Turcia, Franţa, Japonia şi nu numai.”

Pregătirea sa în producţia de dulciuri a început prin urmarea cursului de formare a şcolii Stephane Glacier Bucureşti, şi a continuat cu o perioadă de practică de trei luni, în cadrul unuia dintre cele mai bune laboratoare de cofetărie din Bucureşti. „Pentru că am simţit că îmi doresc să aprofundez mai mult şi să aflu cât mai multe informaţii despre cofetărie, am participat la cursurile de perfecţionare ale şcolii Lenôtre Paris. Interesul meu nu s-a oprit aici, motiv pentru care majoritatea cursurilor care au loc în Bucureşti, cu chefi renumiţi la nivel internaţional, au reprezentat un punct de interes pentru mine, la care am participat.”

„Pandemia a fost prima situaţie de criză majoră cu care s-a confruntat afacerea noastră şi chiar şi angajaţii. A fost totul nou pentru noi şi am fost nevoiţi să învăţăm să lucrăm conform unor restricţii impuse.”

Urmărește Daily Business pe Google News
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult