Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa în funcție de numărul de pasageri, a declarat că se așteaptă ca o creștere a traficului de 10% în 2023, pentru a compensa o creștere de 1 miliard de euro a facturii la combustibil, întrucât anul trecut a înregistrat un profit puțin peste așteptări, de 1,43 miliarde de euro, după impozitare.
Profitul a fost susținut de traficul și de tarifele în creștere, alături de pozițiile favorabile de preț pentru necesarul de carburant, potrivit CNBC.
Chiar dacă primul trimestru din 2022 a fost unul mai dificil, din cauza invadării Ucrainei de către Rusia, cererea de călătorii și-a revenit pe parcurusul anului.
Transportatorul low-cost a raportat o creștere de 74% a traficului pe întregul an, la 168,6 milioane de clienți, în timp ce tarifele au crescut și ele cu 10% față de nivelurile anterioare pandemiei de Covid.
Costurile operaționale au urcat și ele cu 75%, până la 9,2 miliarde de euro, întrucât costurile pentru combustibil au crescut cu 113%, însă compania a spus că asigurarea unor contracte „favorabile” au ajutat la compensarea acestora. În același timp, costurile unitare au ajuns la 31 de euro per pasager, mult mai mici decât cele ale altor rivali europeni.
„Acoperirea noastră de lider în industrie a combustibilului (peste 80% din necesar acoperit, la aproximativ 64 de dolari/bbl) a contribuit în mod semnificativ la rezultatul final al profitului pentru exerciţiul financiar 23, economisind grupului peste 1,4 miliarde de euro”, a declarat CEO-ul Michael O’Leary.
Companiile aeriene se acoperă împotriva riscului posibilelor creșteri ale prețurilor petrolului cumpărând o cantitate de combustibil prin contracte forward la un preș fix, pentru livrare în viitor.
Țițeiul Brent se tranzacționa la cel puțin peste 75 de dolari pe baril, luni, 22 mai.
Ryanair și-a acoperit o proporție de 85% la 89 de dolari pe baril pentru acest an, iar directorul financiar al companiei, Neil Sorohan, a declarat că acest lucru va aduce la o creștere cu circa un miliard de dolari la factura de combustibil pentru 2023. Acesta mai spune și că este încrezător cu privire la acoperirea creșterii costurilor, iar compania va putea crește profiturile de la an la an.
Citește și: Ryanair lansează noi zboruri către România. Biletele de avion sunt puse în vânzare în sistemul online
„Bilanţul nostru este unul dintre cele mai puternice din industrie, cu un rating de credit BBB+ şi numerar brut de 4,7 miliarde de euro la sfârşitul anului, în ciuda rambursării obligaţiunilor de 850 de milioane de euro în martie 2023”, a spus O’Leary în raport.
La începutul lunii mai, compania aeriană a semnat un acord pentru achiziționarea a 300 de noi aeronave Boeing 737-MAX-10 – 150 de comenzi de ferme și 150 de opțiuni viitoare – cu livrări în faze programate între 2027 și 2033.
Achiziția, care a fost amânată din cauza unui conflict legat de preț în 2021, are legătură cu dorința companiei de a transporta 300 de milioane de pasageri pe an până în 2034.