Primăria Sectorului 1 este sigura care plătește ridicarea gunoiului de la cetățeni, așadar singurul în care a fost păstrată această gratuitate. În rest, cetățenii plătesc fie o taxă, fie un tarif stabilit de Consiliul Local.
Primăria Sectorului 1 – buget de 236 de milioane de lei pentru salubrizare. Serviciul este externalizat din 2008 către firma Romprest. Salubrizarea reprezintă 17% din bugetul total, estimat la 1,4 miliarde de lei, scrie HotNews.
Primăria Sectorului 2 – buget de 202 milioane de lei pentru salubrizare. Serviciul este prestat din 1999 de firma Supercom. Contractul a fost prelungit prin adiționale. Bugetul anual este de 2,2 miliarde de lei. Salubrizarea reprezintă 8,3%.
Primăria Sectorului 3
– prestează singură serviciul de salubrizare, printr-o direcție a Primăriei care are propriile utilaje și angajați. Bugetul Direcției Generale de Salubritate este de aproximativ 170 de milioane de lei.
Primăria Sectorului 4 – buget de aproximativ 194 de milioane de lei. Primăria a externalizat serviciul firmei Rosal, din 2018. Bugetul estimat al Primăriei este de aproximativ 3,3 miliarde de lei, iar salubrizarea reprezintă 3,3%.
Primăria Sectorului 5 – buget de 229 de milioane de lei pentru salubrizare, ce reprezintă 12% din bugetul primăriei.
Cetățenii plătesc pentru ridicarea gunoiului menajer rezidual 12,67 lei/persoană/lună. Pentru ridicarea gunoiului reciclabil se plătește o taxă de 5,86 lei/persoană/lună.
Primăria Sectorului 6 – buget de salubrizare de 350 de milioane de lei, în care intră și investițiile. Doar pentru deszăpezire, ridicarea gunoiului aruncat pe domeniul public, respectiv plata curățeniei stradale, sunt alocați 103 milioane de lei.
Salubrizarea se referă la curățenia stradală (măturatul, spălatul străzilor, golirea coșurilor de gunoi), deszăpezirea, ridicarea depozitelor de deșeuri necontrolate, depozitarea la groapă/reciclarea deșeurilor.