Proiectantul Consitrans a câștigat oficial contractul pentru finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău, a anunțat marți, 30 aprilie 2024, directorul general CNAIR, Cristian Pistol. Contractul de 81 milioane lei poate fi semnat doar dacă în termen de 10 zile nu se depun contestații.
,,Am desemnat câștigătorul pentru contractul necesar finalizării Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii Brașov-Bacău !
După semnarea contractului, CONSITRANS SRL va avea la dispoziție 81,2 milioane de lei (fără TVA) și maximum 24 de luni pentru completarea acestui Studiu de Fezabilitate. Autostrada Brașov – Bacău va avea o lungime estimată de 164 km și va asigura o nouă legătură între Moldova și Transilvania . Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și dupa soluționarea acestora.” – Cristian Pistol
Cele trei oferte au fost depuse de proiectanții Consitrans, Mega Muhendislik și Explan.
„Proiectul autostrăzii Brașov – Bacău merge înainte ! 3 operatori economici au depus astăzi oferte pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției A13:
– CONSITRANS SRL
– MEGA MÜHENDISLIK MÜŞAVIRLIK A.Ş.
– Asocierea EXPLAN SRL (lider) – DP CONSULT SA – TEKFEN MÜHENDISLIK A.Ş. (TEKFEN ENGINEERING Co. Inc.)
Autostrada Brașov – Bacău va avea o lungime de aproximativ 164 km, iar câștigătorul va avea la dispoziție 24 de luni pentru finalizarea acestui Studiu de Fezabilitate”, spunea în mai 2023, șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Încă din luna martie, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a transmis că întârzierea se explică și prin clarificările pe care le-a cerut CNAIR de la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, contractul incluzând și studii geotehnice pe care până acum, CNAIR le solicita în etapa de proiectare. Ministrul Grindeanu a estimat desemnarea câștigătorului ,,în câteva săptămâni” :
,,A 13, a fost contract semnat prima dată pe studiu de fezabilitate. Compania (Search) a venit și a spus că renunță, înainte de a veni eu ministru. Apoi am reluat licitația, dar nu a venit nimeni (n.r fără ofertă la a doua licitație). Este documentația pentru studiu de fezabilitate, nu trebuie să te duci în teren. Acum suntem în situația în care, urmare a unor verificări venite de la ANAP cred că putem să avem un câștigător în următoarele săptămâni. Sigur, realizarea studiului de fezabilitate înseamnă și studiul geo, să mergi în teren și să vezi (n.r. foraje).
După ce se termină studiul de fezabilitate, dacă vom considera necesar să facem licitație pentru proiectare și execuție pe FIDIC galben, cum majoritatea s-au făcut în România. Săptămâna trecută am primit răspunsul de la ANAP ceea ce înseamnă că putem să închidem. Să vedem și termenele din Studiu de Fezabilitate. Nu sunt doar termene care țin de firma care câștigă, ci și termene care nu se pot negocia, pentru avizele de mediu, sunt zone de trecere a Carpaților cu arii protejate. Sper să se semneze în săptămânile viitoare având acest răspuns pozitiv de la ANAP” -Sorin Grindeanu.