Anunț oficial făcut de directorul Metrorex! Mariana Miclăuș a confirmat când se vor finaliza lucrările de la Magistrala 6, sau mai bine spus, când vor putea circula românii cu metroul direct la Aeroportul Otopeni, informează ziare.com. Prezent în conferința de presă în care s-a vorbit despre acest subiect a fost și Sorin Grindeanu, care a precizat că proiectul va fi unul de succes pentru România.
Astăzi, 2 mai, a fost semnat contractul „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Magistrala 6 – 1 mai – Otopeni”, la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Valorea lucrărilor se ridică la suma uriașă de peste 1.2 miliarde de lei fără TVA. Așa cum arată ultimele informații, finalizarea Magistralei 6 este programată pentru anul 2027. Anunțul a fost făcut de directorul Metrorex, care a precizat că durata contractului este de 48 luni pentru proiectare, și de asemenea, 48 luni pentru perioada de execuție.
„Doresc să precizez că acest contract are o durată de 48 de luni de la semnare, cu o perioadă de proiectare, de asemenea, pentru lotul 1 proiectare şi execuţie lucrări de structură de rezistenţă, perioada de execuţie este tot de 48 de luni.
Orizontul de timp pentru finalizarea întregii Magistralei 6 şi nu numai, a lucrărilor de structură de rezistenţă este anul 2027”, a afirmat Mariana Miclăuş.
Prezent în conferința de presă, Sorin Grindeanu a confirmat că proiectul va fi unul de succes pentru România. Ministrul Transporturilor a precizat că, cel mai probabil, în luna iunie se va da ordinul pentru începerea lucrărilor, dar mai mult decât atât, a subliniat că a primit asigurări de la Marcel Boloș, conform cărora Comisia Europeană a acceptat deja schimbul între M4 și M6.
„Sunt convins că acest proiect va fi unul de succes. Aşa cum ştiţi, tot ce ţine de M6, prima secţiune, probabil undeva în luna iunie se va da ordinul de începere de lucrări, execuţia efectivă, fiindcă s-a încheiat partea de proiectare, deci undeva în luna iunie vom avea partea de execuţie pe primul tronson, cel care este finanţat, astăzi când vorbim, din POIM şi va fi fazat pe POT.
Eu sper ca tot ceea ce am încercat de un an de zile, şi anume transferul acestei secţiuni de pe POIM sau POT pe PNRR, să se şi întâmple şi semnalele sunt pozitive şi la ultima şedinţă de Guvern domnul ministru Boloş m-a asigurat că una din schimbările deja acceptate de Comisia Europeană în PNRR este acest schimb între M4 şi M6”, explică Grindeanu.
Ministrul a precizat că legătura dintre aeroport și metrou nu putea să lipsească din Capitală. Grindeanu a punctat că există finanțare pentru ambele tronsoane, tocmai de aceea, proiectul este unul foarte important.
„Al doilea tronson. Are o durată, acest contract, de 48 de luni. De asemenea, tot şase staţii, ca şi primul tronson şi care va lega staţia Tokyo de Aeroportul Otopeni.
Eu consider că o capitală şi noi considerăm că o capitală europeană, aşa cum este Bucureştiul, nu poate să nu aibă o legătură cu oraşul, în speţă cu centrul Bucureştiului, să lipsească de fapt o legătură cu metroul.
De aceea acest proiect îl considerăm extrem de important. Finanţare există pe ambele tronsoane, constructorii şi pe primul tronson şi pe al doilea au experienţa necesară în a face aceste proiecte”, a explicat ministrul Transporturilor.
Întrebat de ce a fost nevoie de 13 ani pentru semnarea contractului, Sorin Grindeanu a declarat că, atunci când a preluat mandatul, proiectul era unul care putea fi abandonat cu ușurință. Mai mult decât atât, ministrul precizează că fostul guvern a decis într-un anumit punct să renunțe la lucrările de la Magistrala 6, dar cu toate acestea, a subliniat că nu poate oferi mai multe explicații. În aceeași ordine de idei, Grindeanu a menționat că se bucură că a primit înțelegere din partea Japoniei, care a oferit împrumutul pentru realizarea liniei de metrou încă din 2010, dar mai ales, că statul „a trecut peste mofturile unor copii răsfățați care au fost trecător miniștri”.
„În noiembrie 2021, atunci când am preluat mandatul, acest proiect era considerat un proiect care poate fi abandonat şi ştiţi acest lucru.
Nu mai era o prioritate pentru noi, pentru români. Sigur că una din primele întâlniri pe care le-am avut atunci, la sfârşit de an 2021, a fost cu ambasadorul Japoniei în România, transmiţându-i scuzele noastre că, pe parcursul anului 2021, fostul guvern a considerat necesară abandonarea acestui proiect şi transmiţându-i, de asemenea, că noi îl considerăm un proiect prioritar, era trecut inclusiv în programul de guvernare şi este trecut reluarea acestui proiect.
Probabil că, aşa cum a considerat ministrul din 2021, or fi considerat şi alţii în trecut că poate fi un proiect care nu e neapărat prioritar pentru Bucureşti sau pentru România.
Alte explicaţii în plus eu, cel puţin, nu pot să dau decât să spun că, odată cu reluarea acestui proiect, cu faptul că am găsit înţelegere şi asta e foarte important şi Japonia a trecut peste mofturile unor copii răsfăţaţi care au fost trecător miniştri pe aici şi care au considerat necesar să taie de pe listă acest proiect”, explică Grindeanu.
Proiectul Magistrala 6 „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă” va avea o lungime totală de 14.2 kilometri și 12 stații de metrou. Valoarea contractului este de 1.278.415.271,87 lei, fără TVA, și va duce la modernizarea economiei regionale și îmbunătățirea mediului urban. Proiectul este de utilitate publică, având în vedere că vor fi aduse 12 trenuri noi de metrou.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Bătaie pe postul de mecanic la Metrorex. Candidați prinși că au dat șpagă 7.500 de euro pentru a ocupa postul