Hidroelectrica nu a emis facturi și deci nici nu a încasat banii pe energia cosumată de către clienți. Cu alte cuvinte, valoarea veniturilor nefacturate și neîncasate pe sectorul de furnizare a crescut de 2,3 ori, ajungând la 1,81 de miliarde de lei după primul trimestru din 2023, comparativ cu 767,6 milioane de lei la finalul anului trecut, informează profit.ro.
„În 2022, grupul a început implementarea unui nou sistem de facturare, aspect care, împreună cu modificările frecvente ale reglementărilor cu privire la prețurile de furnizare către consumatorii finali și cu creșterea semnificativă a numărului de clienți din segmentul de furnizare, a condus la o întârziere semnificativă în procesul de facturare și la un sold semnificativ al veniturilor nefacturate la 31 martie 2023 și 31 decembrie 2022”, potrivit celui mai recent raport trimestrial al Hidroelectrica.
În cea de-a doua jumătate a lunii trecute, Hidroelectrica a început să emită facturile pentru consumul aferent lunii martie 2023. Veniturile totale ale Hidroelectrica s-au ridicat la 3,272 miliarde lei în T1 2023, din care 1,155 miliarde lei pe segmentul de furnizare către clienți finali (casnici și noncasnici), ceea ce reprezintă mai mult de o treime (35,3%), relevă sursa citată.
„În perioada de 3 luni încheiată la 31 martie 2023, grupul a produs 4.410 GWh (perioada de 3 luni încheiată la 31 martie 2022: 3.299 GWh) și a vândut 4.831 GWh (perioada de 3 luni încheiată la 31 martie 2022: 3.463 GWh). Din cantitatea totală vândută, 1.479 GWh au fost furnizați consumatorilor finali în perioada de 3 luni încheiată la 31 martie 2023 (724 GWh în perioada de 3 luni încheiată la 31 martie 2022)”, se mai precizează în raport.
Consumatorii care au primit facturile cu întârziere nu trebuie să le plătească pe toate deodată. Conform noului regulament de furnizare, ”când furnizorul emite cu întârziere facturile, automat trebuie să le ofere clienților posibilitatea plății eșalonate”, potrivit fostului vicepreședinte al ANRE, Zoltan Nagy-Bege.
Mai exact, furnizorul are obligaţia să eşaloneze la plată sumele datorate de către client, în cazul emiterii facturii cu întârziere, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare.