Narcis Pascu, liderul Sindicatului Unit Tarom, a declarat că angajații companiei ar putea intra în grevă în această vară. Motivul? Salariații nu sunt deloc mulțumiți de veniturile pe care le au, informează economica.net.
Narcis Pascu a declarat că există 1.211 de angajați la Tarom. Aceștia sunt slab plătiți în continuare, astfel, 220 dintre ei încasează încă salariul minim pe economie.
Liderul Sindicatului Unit Tarom afirmă că însoțitorii de bord sunt plătiți cu 3.000 de lei salariul minim. Sindicatul a făcut demersurile necesare încă de anul trecut, tocmai pentru ca bugetul de salarii să fie majorat.
Te-ar putea interesa și: Cadrele medicale ies în stradă în timpul învestirii noului Guvern. Amenințări cu greva generală „Munca în plus este plătită prost”
„La momentul actual, compania TAROM are 1.211 de angajaţi, ceea ce este la un nivel foarte, foarte jos, iar aceşti 1.211 de angajaţi sunt foarte slab plătiţi în continuare, aşa cum susţineam şi anul trecut în demersurile sindicatului TAROM.
Pot să vă spun şi să vă declar cu mâna pe inimă că TAROM are în continuare 220 de salariaţi plătiţi cu salariul minim. Culmea, însoţitorii de bord din compania TAROM sunt plătiţi cu 3.000 de lei salariul minim. Tocmai de aceea, sindicatul unit TAROM a făcut demersuri încă de anul trecut pentru a majora bugetul de salarii cu 35% pentru a asigura o decenţă în plata salarială a angajaţilor TAROM. (…)
Vreau să vă spun că ne-am disponibilizat singuri. În 2021, când compania TAROM a depus acest plan de restructurare, aveam 1.897 de salariaţi, iar acum avem 1211. Marea majoritate au plecat voluntar din compania TAROM, fiindcă suntem sub-finanţaţi salarial”, declară liderul Sindicatului Unit Tarom.
Narcis Pascu afirmă că mulți angajați pleacă din compania Tarom pentru a merge la societăți din străinătate, acolo unde sunt plătiți mult mai bine. El precizează că însoțitorii de bord câștigă 3.500 de euro pe lună, mecanicii necalificaţi 4.200 euro pe lună, mecanicii calificaţi 6.800 euro pe lună, iar piloţii de la 8.500 la 15.000 de euro pe lună. Liderul precizează că salariații companiei sunt subplătiți.
„Pot să vă spun că foarte mulţi angajaţi pleacă din compania TAROM la alte companii străine unde sunt plătiţi. Şi vă dau un exemplu: însoţitorii de bord câştigă 3.500 euro pe lună, mecanicii necalificaţi 4.200 euro pe lună, mecanicii calificaţi 6.800 euro pe lună, iar piloţii de la 8.500 la 15.000 de euro pe lună.
Aşa cum este transmis şi în planul de restructurare chiar de către compania TAROM, angajaţii companiei sunt subplătiţi, sunt slab plătiţi. Un mecanic este plătit la ora actuală cu 5.500 lei. Este salariul minim ca mecanic de avion, dar în mână să ştiţi că el nu câştigă decât undeva la 3.900, fiindcă sunt nişte taxe care sunt incluse în cei 5.500 de lei”, declară el.
Liderul sindical solicită o creştere cu 35% a fondului de salarii. În realitate, ar însemna o majorare de cel mult 17% alocată cheltuielilor cu personalul.
„Noi solicităm modificarea acestui proiect de buget cu o majorare de 35%. Or, 35% creştere pe bugetul de salarii la compania TAROM ar însemna de fapt o creştere de la 12,45%, cât reprezintă total cheltuieli cu personalul, la maximum 17% cheltuieli cu personalul.
Vreau să vă spun şi o să sublinieze şi colegii noştri piloţi că Lufthansa are cheltuieli cu personalul de 34,8%, Air France KLM are 27% cheltuieli cu personalul, companiile din Africa 24 de procente cheltuieli cu personalul, iar noi, TAROM, am crescut aceste cheltuieli din 2022 de la 12,33% la 12,45%”, menționează acesta.
Narcis Pascu avertizează că, dacă proiectul de buget nu este adoptat la forma actuală, angajații de la Tarom ar putea intra în grevă. Liderul spune că, în momentul de față, chiar dacă salariații sunt nemulțumiți, ei muncesc în continuare.
„Avem pârghiile date de noua Lege a dialogului social, Legea 367/2022, care ne oferă posibilităţi de protest.
Noi nu am vrea să ajungem la o grevă, dar să ştiţi că există toate şansele, din cauza nemulţumirilor salariale ale angajaţilor TAROM. În această vară”, spune Pascu.
„Chiar dacă TAROM este pe pierdere, angajaţii companiei TAROM muncesc, îşi fac treaba şi avioanele decolează şi aterizează în siguranţă. Noi suntem cei care producem siguranţă pentru dumneavoastră, ca pasageri. (…)
Dar aşa cum piloţii şi însoţitorii companiei TAROM ar trebui să beneficieze de zile libere pe lună, ca şi dumneavoastră. după Codul muncii, vreau să vă spun că piloţii şi însoţitorii companiei TAROM beneficiază doar de două zile libere pe lună în loc de opt zile, cât ar trebui să aibă în mod normal.
Deci, compania ne munceşte foarte mult, fiindcă suntem sub limita normală de personal pentru o companie de aviaţie normală”, a adăugat el.
Citește și despre: Noi amenințări cu grevă generală din partea Metrorex! Solicitarea pentru majorarea cu 33% a salariilor a picat! Peste 5.000 de salariați au rămas fără CCM