Un nou proiect de lege a fost depus în Parlament. Acesta vizează persoanele care trișează la greutatea declarată a autovehiculelor, anunță stiripesurse.ro. Mai exact, șoferii care nu oferă informațiile corecte vor primi sancțiuni severe, luând în considerare că se va implementa un sistem performant de măsurare.
Proiectul de lege depus în Parlament vizează persoanele care nu declară greutatea corectă a autovehiculelor, mai exact, a celor care contribuie la distrugerea drumurilor publice. Primele informații arată că se va implementa un sistem performant de măsurare, așa cum este regăsit deja în Ungaria.
Oamenii care trișează la masa totală a autovehiculelor vor fi prinși odată cu implementarea noilor prevederi. Sergiu Bîlcea a vorbit despre noul proiect de lege în cadrul unei conferințe de presă, acolo unde a afirmat că investițiile făcute de statul român în drumurile publice trebuie să fie protejate.
Deputatul PNL a adăugat că șoferii care trișează vor fi sancționați sever. Mai exact, oamenii care conduc autovehicule care depășesc cu mult limita de greutate admisă vor primi amenzi mai mari. Bîlcea a precizat că a propus măsuri și pentru cei care aruncă sau depozitează deșeuri în parcări și în zona de siguranță a drumurilor.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: El este cel mai căutat inginer de drumuri și poduri din Suceava. Până la vârsta de 75 de ani a construit zeci de poduri
„Autoritățile care veghează la respectarea tonajelor pe drumurile publice întâmpină o serie de dificultăți practice, pe care vreau să le corectez.
Prin proiectul de lege depus, corelez amenzile cu gravitatea faptelor, amenzile ar urma să crească pentru cei care comit fapte foarte grave, adică depășesc cu mult limita de greutate admisă. De asemenea, am propus amenzi mai mari pentru cei care aruncă sau depozitează deșeuri în zona de siguranță a drumurilor și în parcări”, spune Bîlcea.
Deputalul PNL a afirmat că modificările urmăresc creșterea gradului de siguranță în trafic și protejarea drumurilor publice. Mai mult de atât, Bîlcea a menționat că proiectul de lege funcționează din 2018 în Ungaria, referindu-se la introducerea unor puncte fixe încastrate pe suprafața drumurilor, care cântăresc automat autovehiculele. Deputatul susține că drumurile trebuie protejate, mai ales pentru a beneficia de ele mai mult timp, înainte de reabilitare.
„Aceste modificări urmăresc creșterea gradului de siguranță în trafic și protejarea drumurilor publice, este vorba despre investiții foarte mari pe care le fac administrațiile locale. Un drum nou trebuie protejat, pentru a beneficia de el mai mult timp înainte de a intra din nou în reabilitare.
În plus, aceste reglementări ajută și transportatorii corecți, care respectă tonajele admise, și care sunt afectați de concurența neloială a celor care încarcă peste limită vehiculele de transport”, completează inițiatorul proiectului de lege.
Vezi și: Ce autostrăzi și drumuri expres sunt în lucru în România și când urmează să fie finalizate