Centura Târgu Jiu trebuia să fie gata în august 2022. Cu toate acestea, lucrările stau pe loc, după mai bine de 10 ani de la semnarea contractului, informează ziare.com. Horațiu Cosma, fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a fost în vizită la șantier, astfel, a putut constata că șoferii mai au de așteptat, acuzându-i pe Sorin Grindeanu și alți reprezentanți din țară că „scot panglicile doar înainte de alegeri”.
Contractul pentru lucrările de la Centura Târgu Jiu a fost semnat în urmă cu 10 ani. În primă instanță, totul trebuia să se termine în august 2022, dar cu toate acestea, la ora actuală, progresul de pe șantier este de doar 51%.
Horațiu Cosma, fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a fost în vizită la Centura Târgu Jiu, atunci când a putut constata că șoferii mai au de așteptat. Concret, Cosma a relatat pe pagina de Facebook că stadiul în care se află lucrările este unul inadmisibil, susținând că este „o nouă rușine națională”.
Te-ar putea interesa și: Ce autostrăzi ar putea fi gata în 2023, în România
Fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor a spus că românii puteau să circule de 9 luni pe centura respectivă, dar în ciuda acestui fapt, „șantierul a ajuns abia la jumătate și e departe de finalizare”. Cosma a concluzionat că marea deschidere de la Centura Târgu Jiu va fi ratată și în acest an, dar mai mult decât atât, a subliniat că Sorin Grindeanu și alți reprezentanți din țară au grijă să scoată panglicile doar înainte de alegeri.
„Centura Târgu Jiu, o nouă rușine națională. Începută de aproape 10 ani, cu o reziliere la activ, trebuia să fie gata în august 2022, dar e abia la 51%, iar progresul în teren e aproape inexistent.
Rețeta tragică patentată de guvernele PSD-PNL din nou și din nou pe drumurile patriei în ultimii 30 de ani nu a ocolit nici municipiul gorjean:
– lucrările la cei 20km ai centurii Tg. Jiu au fost contractate în 2014 pentru 150 de milioane de lei și ar fi trebuit să dureze 2 ani;
– 4 ani mai târziu, contractul blocat a fost reziliat la 40% stadiu în teren;
– Al doilea contract pentru finalizarea lucrărilor a pornit în februarie 2021 pentru 207 milioane lei, cu termen de finalizare august 2022;
– De 9 luni trebuia să circulăm pe această centură, dar nici pomeneală, șantierul a ajuns abia la jumătate și e departe de finalizare.
Imaginile aeriene surprinse de un pasionat arată dimensiunea dezastrului nășit de PSD-PNL la Ministerul Transporturilor. Pe multe sectoare ale centurii lucrările sunt în stadiu incipient, poduri abia începute, rampe ale pasajelor la stadiul de bălării, un constructor italian cvasi-absent și niște decidenți politici complet dezinteresați de bunul mers al marilor proiecte de infrastructură.
În ritmul actual, anul 2023 pare complet ratat pentru deschiderea circulației pe acest drum dorit de atâta timp de gorjeni. Șoferii mai au de așteptat. Grindeanu și tovarășii de coaliție scot panglicile doar înainte de alegeri”, a scris Horațiu Cosma pe Facebook.
Te-ar putea interesa și: VIDEO| Lotul 2 din Autostrada Ploiești-Buzău, numit „Valea plângerii”. Problemele rămân veșnice pentru șantier. Iată acuzațiile aduse constructorilor