Serviciile de curierat au început să câștige din ce în ce mai mult avânt, atât business-urile cât și persoanele fizice ajungând să apeleze tot mai frecvent la astfel firme. Fie că au avut de trimis sau de primit ceva, oamenii au ales să se bazeze pe curieri. Cu toate acestea însă, anul 2022 a adus scăderi neașteptate.
Potrivit noilor date, pentru prima dată în ultimii ani, piața de curierat s-a confruntat cu o scădere a veniturilor, de la 5,8 miliarde lei în 2021, la 5,7 miliarde de lei în 2022, după cum reiese din datele oferite de Registrul Comerţului, notează Ziarul Financiar.
Anul cu cea mai mare creștere pentru aceste firme, a fost fără doar și poate anul 2021, datorită creșterii e-commerce-ului, dar și pentru că oamenii care au stat mai mult în casă au folosit tot mai frecvent astfel de servicii de curierat. De fapt, mulți dintre cei care fie au lucrat de acasă, fie au decis să își mai reducă ieșirile au optat pentru livrarea produselor direct la domiciliu.
Potrivit datelor pentru 2021, cifra de afaceri totală realizată de cele 4.500 de companii de curierat a fost de 5,8 miliarde lei, cu un profit net de 599 milioane lei. În timp ce anul 2022 numărul companiilor s-a redus cu 200, iar profitul net înregistrat a fost la 440 mil. lei. De asemenea, și numărul angajaților a scăzut cu aproximativ 1000 într-un singur an.
Această scădere nu este încă vizibilă la vârful pieței, dar după cum se mai arată din datele Registrului Comerţului, principalii jucători nu au dictat însă cursul pieţei. Cei trei mari lideri de pe piața serviciilor de curierat de pe plan local, FAN Courier, Sameday şi Cargus, au înregistrat totuși creşteri cuprinse între 5% şi 20%.