Haos și sute de români nemulțumiți pe Aeroportul Otopeni după ce Tarom a anunțat anularea a peste 30 de curse ca urmare a protestului spontan al piloților. Ca urmare a acestei situații, pasagerii care nu au mai prins zborurile pentru care aveau bilete au fost nevoiți să aștepte în terminale și să doarmă pe jos, notează Antena 3 CNN.
Această situație a început odată cu piloții, nemulțumiți de condițiile salariale, care au anunțat că nu sunt în măsură să opereze zborurile programate, declanșând astfel o criză pentru pasageri, inclusiv pentru turiștii străini fără cazare. Cu toate că oficialii Tarom au promis că se caută soluții pentru gestionarea situației, mulți călători s-au plâns de lipsa de comunicare și de organizare din partea companiei de stat.
La scurt după anunțul piloților, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a cerut Tarom să elaboreze urgent un plan de restructurare pentru a evita blocajele viitoare generate de astfel de proteste. În timp ce oficialii companiei au încercat să ofere alternative pasagerilor, cum ar fi reprogramarea sau rambursarea biletelor, mulți călători au relatat dificultăți în a obține informații clare sau în a contacta reprezentanții Tarom.
„S-a anulat la 8:35 spre Amsterdam. Piloții inapți. Asta înseamnă bilete pe la muzee reprogramate, hotel. Alte programări până Amsterdam care vor pica”
, spune un pasager Tarom.
Alți pasageri s-au plâns și de modul în care oficialii Tarom au gestionat situația și au explicat faptul că deși au primit o serie de numere de telefon nu le răspunde nimeni și nu le oferă informații despre evoluția crizei sau despre când ar putea să decoleze zborurile lor.
În timp ce unii pasageri au fost chemați să primească informații suplimentare în orele următoare, mulți dintre ei au trebuit să rămână în incertitudine în aeroport, fără cazare, așteptând să vadă cum va evolua situația.
„La 7:57 Oradea anulat fără să ne explice nimeni. Au dat o listă de numere de telefon la care nu răspunde nimeni. Încercăm la 16:45, dar nu ne-a oferit certitudine dacă zboare sau nu. Se joacă pe banii noștri, compania de stat Tarom”, a mai adăugat un călător.
Într-o încercare de a găsi soluții, un grup de turiști din Spania a apelat la agenții de turism pentru a obține asistență în gestionarea situației lor. Între timp, reprezentanții Tarom au transmis că lucrează intens pentru a rezolva problema și pentru a minimiza impactul asupra pasagerilor
Citește și: Wizz Air mută trei curse către Spania pe aeroportul Băneasa. Ce trebuie să știe pasagerii