MOL, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața carburanților din România anunță o schimbare importantă la vârful companiei. După cum transmite Profitul.ro, Camelia Ene a fost înlocuită din poziția de CEO, urmând să nu mai facă parte din grup.
După cum indică primele informații de pe această temă, fostul CEO părăsește compania după 17 ani în cadrul acesteia, în locul ei urmând să fie numit Gábor Mozga. El și-a preluat mandatul la conducerea gigantului chiar din prima zi a acestui an.
Spre deosebire de cea pe care o înlocuiește, Gábor Mozga face parte din grup de mai puțin de 5 ani, cu precizarea că înainte de a fi numit CEO al filialei din România, el a condus de departamentul de Vânzări și Operațiuni Retail al gigantului în 9 țări.
De asemenea, numele lui Gábor Mozga este legat de cea mai mare tranzacție făcută de grupul MOL până în prezent. Mai exact, în ultimul an, el a fost cel care a coordonat integrarea și transformarea rețelei de benzinării Lotos în MOL Polonia.
Citește și: Benzinariile si asocierile facute de clienti: MOL – reglarea presiunii in roti, OMV – pauza de masa
Schimbarea conducerii vine într-un moment foarte bun pentru companie și asta deoarece, după cum arată cifrele publice, grupul se laudă cu un volum record de vânzări. Mai exact, în primele trei trimestre din 2023, perioada ianuarie – septembrie, firma a vândut peste 583 mii de tone de carburant, cu o mie de tone peste recordul precedent, înregistrat în același segment de timp în 2021.
Trebuie subliniat și faptul că acest record a fost stabilit în condiția în care, din 2021 până în prezent, numărul benzinăriilor MOL a fost într-o ușoară scădere. Mai exact, în urmă cu trei ani era grupul administra 255 stații de încărcare, iar acum doar 242.
Perioada benefică prin care trece grupul MOL se vede și în ceea ce privește vânzările de benzină. Astfel, grupul maghiar a comercializat în România cu 9,4% mai mult astfel de combustibil.
Analiza citată mai arată că cifrele anunțate de MOL România sunt cu atât mai surprinzătoare cu cât 2022 a reprezentant un minim al vânzărilor înregistrate în ultimii ani, asta cu excepția perioadei pandemice. Astfel, în acest an, vânzările de benzină au scăzut la 562 tone, cu 5% mai puțin decât în 2021.