STB a efectuat schimbări importante în structura transportului public din București. În acest context, traseul liniei de tramvai 5 se modifică, iar una dintre cele mai vechi linii de autobuz, 336, dispare. De asemenea, se modifică și linia de troleu 61, care va opera doar pe fosta linie de autobuz 336. Pe linia 61 vor circula de luni, 19 februarie 2024, 9 trolee Solaris, cumpărate recent de Primăria Capitalei.
Citește și:
Principalele schimbări care se produc de luni în structura STB:
Primăria Municipiului București și STB anunță că linia 5 de tramvai, cunoscută ca „linia corporatiștilor, va fi modificată pentru reabilitarea căii de rulare. Călătorii vor fi preluați de linia navetă 605.
„Începând de luni, 19.02.2024, linia 5 va funcționa pe un traseu modificat, iar transportul călătorilor din zonele unde nu vor mai circula tramvaiele va fi asigurat de linia navetă de autobuz 605. Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a luat aceste măsuri pentru a permite derularea lucrărilor de modernizare a căii de rulare a tramvaielor liniei 5”, a transmis STB.
Potrivit STB, linia 5 va funcționa astfel:
Modificarea liniei 5, începând cu data de 19 februarie, a fost anunțată în premieră luni, de directorul general STB în emisiunea „Cu Gândul la București”. Principalele lucrări care se vor executa în cadrul acestui proiect:
Lucrările vor dura 12 luni, iar termenul de garanție va fi de 5 ani. Tot de luni, se modifică traseul liniei de troleibuz 61. Această linie va face legătura între terminalele „Complex Comercial Apusului” şi „Piața Rosetti”, pe următorul traseu:
Cu alte cuvinte, linia 61 va opera pe traseul liniei de autobuz 336. Pe noua linie 61 vor fi introduse de luni 9 troleibuze Solaris.
Noul traseu 61 nu este în totalitate electrificat, asftel, că pe o anumită porțiune, între Iuliu Maniu și Complex Apusului, noile vehicule vor circula în regim de autobuz. Potrivit STB, captatoarele de curent se pot decupla și cupla din cabina șoferului. În ceea ce privește noile troleibuze Solaris, acestea au fost introduse de sâmbătă pe linia 93, iar de azi pe linia 61. Până la 1 martie vom avea 30 de troleibuze în circulație, potrivit lui Nicușor Dan.
Troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiționat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS și comunicare online, sistem de informare audio-video și sisteme de numărare a călătorilor.
Aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcția de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la rețeaua electrificată se face autonom, din cabina șoferului. Pentru achiziția celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului București a obținut fonduri nerambursabile de la Administrația Fondului pentru Mediu.
„Troleibuzul are o autonomie de 20 kilometri. Are funcția de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/ de la rețeaua electrificată se face autonom, din cabina șoferului”, transmite STB.
Primăria Capitalei a semnat în decembrie 2022 contractul pentru achiziția a 100 de troleibuze noi de la firma Solaris. Valoarea contractului este de 290 milioane lei plus TVA, fonduri nerambursabile de la Agenţia Fondului pentru Mediu.
Citește și: