- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Schimbări majore în sistemul de învățământ! Ce trebuie să știe profesorii pentru a face față provocărilor

24 Oct, 21:32 • Bugiu ⁠Ana Maria
Sistemul de învățământ din România a suferit modificări importante, inclusiv actualizarea denumirilor mai multor grupe profesionale, conform unei Hotărâri de Guvern publicate în Monitorul Oficial. O nouă profesie a fost introdusă pentru a susține copiii cu cerințe educaționale speciale.
Schimbări majore în sistemul de învățământ! Ce trebuie să știe profesorii pentru a face față provocărilor

Au fost anunțate modificări importante în sistemul de învățământ din România, constând în actualizarea denumirilor pentru mai multe grupe profesionale. Aceste schimbări au fost stabilite printr-o Hotărâre de Guvern publicată în Monitorul Oficial și sunt menite să reflecte noile reglementări aduse de legea educației, potrivit bzi.ro.

Printre modificările notabile se numără redenumirea grupelor minoritare și de bază din sistemul educațional. Astfel, grupa minoră „Profesori în învățământul primar și preșcolar” devine „Profesori în învățământul primar și educație timpurie,” iar „Educatori în învățământul preșcolar” se transformă în „Profesori și educatori pentru educație timpurie”.

Te-ar mai putea interesa și: Decizie oficială. Școlile au fost închise! Lista unităților de învățământ

foto: învățământ

Schimbări majore în sistemul de învățământ! Ce trebuie să știe profesorii pentru a face față provocărilor

Alte modificări includ actualizarea grupelor care se referă la personalul de îngrijire a copiilor și la serviciile de suport, toate aceste schimbări având ca scop adaptarea terminologiei la noile standarde educaționale.

Un alt aspect semnificativ al reformei este introducerea unei noi profesii: „profesor itinerant și de sprijin”.

Această funcție este destinată să ofere suport educațional copiilor cu cerințe educaționale speciale, iar candidații trebuie să îndeplinească criterii stricte de formare, inclusiv absolvenția unei facultăți cu licență în domenii relevante, finalizarea unui master didactic și realizarea unui stagiu practic.

Profesorul itinerant va avea responsabilitatea de a desfășura activități de învățare și recuperare, iar normele de predare vor varia în funcție de severitatea deficiențelor copiilor.

De asemenea, s-a stabilit o nouă reglementare privind meditațiile private, care va intra în vigoare în anul școlar 2024-2025. Cadrele didactice vor fi obligate să declare în scris respectarea regulamentului ce interzice meditațiile la clasă, iar încălcarea acestei reguli va atrage sancțiuni. Deși această prevedere a fost inclusă în Codul de Etică anterior, nu a fost aplicată cu seriozitate, iar acum se pune accent pe respectarea ei.

Te-ar mai putea interesa și: Învățământul românesc se transformă! Proiectul care propune ca elevii să studieze îngrijirea animalelor ca parte din curriculum